بانک و بیمهطلا و ارز

دلار در پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر

در مبادلات روز جمعه بازارهای مالی جهان، دلار در کمترین سطح خود در ماه اکتبر قرار گرفت.

به گزارش رویترز، شاخص دلار که ارزش این ارز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۵ واحد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار به بورس وال استریت نیز کشیده شد به گونه ای که شاخص داوجونز با ریزش کم سابقه ۲.۱۳ درصدی و رسیدن به سطح ۲۵۰۵۲ واحد، در پایین‌ترین سطح خود در ۲ ماه اخیر رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، یورو از تضعیف دلار نهایت استفاده را برد و خود را به ۱.۱۶۱۱ دلار رساند. این احتمال وجود دارد که با پایان دادن بانک مرکزی اروپا به سیاست‌های انبساطی خود، ارزش یورو در برابر دلار به سطوح جدیدی برسد. ین ژاپن با اندکی کاهش در مقایسه  با روز قبل مواجه شد و هر دلار به ازای ۱۱۱.۸۳ ین مبادله شد.

در برابر سایر ارزهای آسیایی مهم، دلار عقب نشست به گونه‌ای که هر دلار آمریکا به ۱.۳۷۳۹ دلار سنگاپور و هر دلار استرالیا به ۰.۷۱۲۲ دلار آمریکا رسید. سین کالو-استراتژیست ارزی موسسه وست پک گفت: با توجه به افزایش بهای مواد خام در بازارهای جهانی و تقویت تجارت چین و استرالیا به دلیل جنگ تجاری با آمریکا، دلار استرالیا احتمالا بیشتر تقویت خواهد شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲۲ درصد کاهش به نسبت روز قبل به ازای ۱۲۲۰ دلار مبادله شد. در برابر دلار کانادا، هر دلار آمریکا به ۱.۳۰۲۴ دلار کانادا رسید.

انتهای پیام

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا