بانکبانک و بیمه

وعده رئیس کل بانک مرکزی: اجرای برنامه‌های مشخص برای متعادل‌سازی نرخ ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برنامه های مشخصی برای ساماندهی بازار ارز و حرکت در مسیر نرخ ارز تعادلی در پیش داریم که با مشورت صاحبنظران اقتصادی آن را عملیاتی و اجرا می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری آورده است: رهبر معظم انقلاب بر اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی و عملیاتی برای حل ۵ مشکل کلیدی اقتصاد تاکید کردند. از ۵ مورد، ۳ مورد آن یعنی مشکلات نظام بانکی، نقدینگی و تورم در حیطه مسئولیت مستقیم بانک مرکزی است.

صفحه شخصی عبدالناصر همتی

وی در ادامه نوشت: اگر موضوع ارز را هم به آن اضافه کنیم، خطیر بودن مسوولیت بانک مرکزی و اهمیت اقدامات و برنامه های آن برای اجرای فرامین رهبری را آشکار می سازد. همراهی اعضای محترم دولت در پیشبرد سیاست‌های بانک مرکزی و پشتیبانی دو قوه محترم دیگر، شرط اساسی فائق آمدن بر مشکلات است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: برای کنترل و هدایت نقدینگی، کند کردن روند رشد تورم ومتعاقبا کاهش تدریجی آن، اولویت بندی مشکلات در هم تنیده نظام بانکی واخذ مجوزهای لازم برای اصلاح تدریجی آن و تبدیل شبکه بانکی به موتور محرکه اشتغال و تولید و خصوصا ساماندهی بازار ارز و حرکت در مسیر نرخ ارز تعادلی با توجه به شرایط اقتصادی کشور، برنامه های مشخصی داریم که با مشورت صاحبنظران اقتصادی، بانکی و ارزی و همراهی مدیران و کارشناسان بانک مرکزی وسیستم بانکی عملیاتی نموده واجرا خواهیم کرد.

 

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا