بانکبانک و بیمه

بانک مرکزی باید فرمانده باشد


عضو اتاق بازرگانی ایران بر نقش بانک مرکزی در پایین آمدن قیمت ارز تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی می تواند نقش موثری در اعتمادسازی در سطح جامعه ایفا کند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، فریال مستوفی با اشاره به اینکه دخالت بانک مرکزی در سیستم پولی و بانکی لازم و از وظایف این سازمان است، گفت: بانک مرکزی باید فرمانده باشد؛ به طور مستقل و بر اساس کار کارشناسی خودش عمل کند.

وی افزود: ما از جریان استقلال و تفویض اختیار به بانک مرکزی استقبال می کنیم و امیدواریم این استقلال در عمل به صورت پایدار و مستمر ادامه یابد. مستوفی با تاکید بر اینکه دخالت بانک مرکزی نرخ ارز را پایین آورده است، عنوان کرد: امیدوارم این قضیه ادامه داشته باشد و دوباره به وضعیت بحران برنگردیم.
رییس مرکز سرمایه گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اگر بانک مرکزی بتواند عرضه ارز را متناسب با نیاز مردم پیش ببرد قیمت تعدیل می شود چرا که در عرصه اقتصاد هر قیمتی توسط عرضه و تقاضا تعیین می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بانک مرکزی عرضه ارز را متناسب با نیازهای وارکنندگان و کشور تامین کند، مسلما نرخ در سطح منطقی باقی می ماند و حباب قیمت می شکند. عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نقش موثر بانک مرکزی در اعتمادسازی در جامعه اظهار داشت: بانک مرکزی باید به موقع بر کار صندوق ها و موسسات مالی نظارت کند تا مردم متضرر  نشوند زیرا افراد عامی از صحت مجوز این موسسات  اطلاعی ندارند و به راحتی اعتماد می کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا