ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکاف میان دو فروشگاه آنلاین فروش اپلیکیشن رکورد زد!

آمارها نشان می‌دهد که شکاف درآمدزایی میان دو فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل و گوگل پلی استور در سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به بیشترین حد خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت TechCrunch، ‌ با اینکه همواره میان وضعیت درآمدزایی دو فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل و گوگل پلی استور برای دریافت و دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی تفاوت وجود داشته است، اما حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی و آماری سنسور تاور نشان می‌دهد که این تفاوت و فاصله به بیشترین حد خود رسیده است و موجب شده که اپ استور در سه ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، ۹۳ درصد بیشتر از رقیب خود، پلی استور، کسب درآمد کند.

در حقیقت می‌توان گفت از زمانی که سنسور تاور به مقایسه درآمدزایی این دو فروشگاه و پلتفرم اینترنتی کرده است، این اختلاف درآمد بی‌سابقه بوده است.

همچنین بخوانید

طبق این آمار، شرکت آمریکایی اپل تقریبا ۶۶ درصد از درآمد ۱۸.۲ میلیارد دلاری حاصل از فروش اپلیکیشن خود را در این بازه زمانی تامین کرده است. در واقع، درآمد اپ استور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدودا معادل ۱۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹.۷ میلیارد دلار بود، شاهد یک رشد و افزایش ۲۳.۳ درصدی بوده است.

این در حالیست که درآمد فروشگاه گوگل پلی استور از فروش اپلیکیشن های اندرویدی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معادل ۶.۲ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک افزایش ۲۱.۵ درصدی داشته است.

از پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های این دو فروشگاه اینترنتی می‌توان به برنامه‌های نتفلیکس، تیندر و تنسنت اشاره کرد. البته بازی‌های موبایلی طبق معمول محبوب‌ترین دسته‌بندی‌های اپلیکیشن‌های موبایلی را به خود اختصاص داده‌اند. درآمد حاصل از بازی های موبایلی ۸.۵ میلیارد دلار از اپ استور و ۵.۳ میلیارد دلار از گوگل پلی استور کسب شده و بدست آمده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا