امور زیربناییتعاون و اشتغال

بیزنس پلن عامل کلیدی موفقیت کسب و کار

 

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: طرح کسب و کار (Business Plan) یکی از مهمترین بخش های شروع و حتی توسعه کسب و کار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جواد عشقی نژاد در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه این طرح استراتژی های بازاریابی، برندینگ، فروش، مسائل مالی مربوط به کسب و کار و تمامی انتظارات را به شکلی دقیق ارائه می دهد.

وی همچنین در خصوص متقاعد کردن سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طرح های کسب و کار توضیح داد: پول هوشمند است و مسیر خود را به خوبی پیدا می کند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: صاحبان کسب و کار در هنگام مذاکره با سرمایه گذار باید به مولفه های کلیدی همچون طراحی و بیان واضح کسب و کار، آمادگی لازم برای پاسخگویی صحیح و کامل به سئوالات سرمایه گذار و بازدهی مورد انتظار سرمایه گذار متناسب با میزان ریسک سرمایه گذاری توجه کافی و وافی داشته باشند.

وی افزود: بدون شک هرچه ریسک سرمایه گذاری بیشتر باشد سرمایه گذار انتظار بازدهی بیشتری را از صاحب کسب و کار طلب می کند.

عشقی نژاد تصریح کرد: این یک اصل اولیه و اساسی برای هر نوع سرمایه گذاری است.

یک روانشناس نیز در این برنامه گفت: یکی از مباحث بسیار مهم برای هرکسب و کاری اعم از ایجاد و توسعه بحث جذب سرمایه است.

احمدرضا فتوت ضمن اشاره به اینکه جذب سرمایه خود نوعی بازاریابی محسوب می شود، افزود: جذب سرمایه نیاز به دانش، آگاهی و تخصص دارد.

وی در ادامه افزود: برای جذب سرمایه باید طرح کسب و کار مناسبی تهیه و تدوین شود.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۸ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی » با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یک کسب وکار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا