ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

طرفداران ارزهای دیجیتال بیشتر به کدام مناطق جهان تعلق دارند؟

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بیشترین استقبال را از ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده کرده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت statista، ‌ طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده بسیاری هم‌چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتال هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

حالا به‌تازگی در گزارش موسسه آماری استاتیستا، اعداد و ارقام و نمودارهایی منتشر شده است که نشان‌دهنده چگونگی پراکندگی، توزیع  و تعداد کاربران و طرفداران جهانی ارزهای دیجیتال رمزپایه در سال ۲۰۱۶ میلادی است.

همچنین بخوانید

بر اساس نمودار زیر، می‌توان به وضوح دریافت که منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه با اختصاص ۳۸ درصد از تعداد کل کاربران ارزهای مجازی در جهان رتبه نخست این رده بندی را به خود اختصاص داده اند. طرفداران ارزهای مجازی همچون بیت کوین در منطقه اروپا با ۲۷ درصد در جایگاه دوم و آمریکای شمالی با ۱۷ درصد در رتبه سوم جای گرفته‌اند.

کاربران ساکن و فعال در منطقه آمریکای لاتین نیز ۱۴ درصد و خاورمیانه چهار درصد از سهم بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده‌اند.

کشورهای آفریقایی به دلیل غیر قابل دسترس بودن اطلاعات کافی از این رده‌بندی حذف شده‌اند و این طور که به نظر می‌رسد تعداد قابل توجهی از کاربران نیز در این منطقه قرار نگرفته‌اند.

پژوهشگران با توجه به افزایش روزافزون استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده همچون بیت‌کوین، همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که با توسعه پلت‌فرم و صرافی‌های مجاز در کشورهای مختلف و همچنین تغییر رویکرد و سیاست‌گذاری دولت‌های مختلف در جهان، تعداد کاربران و طرفداران ارزهای دیجیتال با افزایش بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای در سال‌های آینده مواجه شود.

بیت‌کوین از سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به‌تدریج به مشهورترین ارز دیجیتال در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می‌شود ارزهای دیجیتال رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

در ابتدا بسیاری از کشورهای جهان در تلاش بودند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند چراکه آن‌ها بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز هم‌چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. اما به تدریج با توسعه روزافزون پلت‌فرم‌های مربوطه و پیشرفت و تکامل ارزهای مجازی، هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان درحال تغییر سیاست‌های خود و قانون‌گذاری برای استفاده صحیح هستند تا تبادلات پولی و مالی خود را از این طریق تسهیل و تسریع بخشند.

بر اساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود، اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. در واقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند. ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا