بورسبورس اوراق

استقلال و پرسپولیس در زمین بورس و فرابورس

رییس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس، بهترین روش واگذاری خروج استقلال و پرسپولیس از تملک دولت را حضور در فرابورس و بورس دانست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رحیم زارع   بر ضرورت واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مشکلی که تاکنون برای واگذاری استقلال و پرسپولیس وجود داشته، نبود درآمدزایی پایدار برای این دو باشگاه است؛ لذا تا درآمدزایی پایدار برای آنها به وجود نیاید و در فرابورس قرار نگیرند، این نوع واگذاری‌های احساسی ثمربخش نخواهد بود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صراحت قانون بودجه سنواتی درخصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، افزود: واگذاری بدون پشتوانه درآمدزایی، ضمن آنکه به مردم و اجتماع آسیب می‌رساند، طرفداران را هم قانع نخواهد کرد.

فرمول خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چیست؟

وی فرمول خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را چنین تعریف کرد: تقویت درآمدزایی دو باشگاه، ورود به فرابورس و فراهم کردن زمینه ارتقای هر دو تیم، ورود به  بورس و نهایتا خرید سهام سرخآبی‌ها توسط طرفداران؛ با این کار مردم سهامدار این باشگاه‌ها خواهند شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نمی‌شود و نباید همه سهام را به یک نفر داد و آن یک نفر تصمیم‌گیرنده شود، گفت: باید تلفیق یا ترکیبی از سهامداران مختلف باشد؛ حتی خود دولت هم بخشی از سهام را داشته باشد.

متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس اهلیت نداشتند

زارع که پیش از این در کارگره نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی عضویت داشت، درباره روش‌های گذشته برای این واگذاری توضیح داد: وضعیت مالی برخی افرادی که در مزایده‌های قبلی شرکت کرده بودند، به‌گونه‌ای نبود که اینها اهلیت داشته باشند؛ در حالی که مهم است این دو باشگاه پر سابقه و مردمی را به به چه شخصی و چه اهلی بسپاریم که اهلیت داشته باشد.

رییس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه در حال حاضر این دو باشگاه درآمدزایی خوبی ندارند، ادامه داد: این دو باشگاه پتانسیل درآمدزایی بسیار بالایی دارند؛ لذا مدیرانی می‌توانند موفق باشند که از وضعیت فعلی درآمد ایجاد کنند و بدهی‌ها را بپردازند؛ بنابراین لازم است زیرساخت درآمدی ایجاد شود و سپس در فرابورس و بورس رود و ترکیبی از سهامداران مختلف از جمله دولت و طرفداران و مردم باشد.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا