صنعتصنعت، معدن، تجارت

علیرغم تحریم‌ها مشکلی در صنایع استراتژیک نخواهیم داشت

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو گفت: باوجود تحریم‌ها، مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، منصور معظمی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفت: ما با تحریم‌ها بیگانه نیستیم و اولین بار نیست که دچار تحریم شده‌ایم اما به طور قطع این توانمندی‌ها به ما در دوران تحریم کمک خواهد کرد. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دولت و با تصمیمات بسیار خوبی که در شورای هماهنگی سران قوا انجام شده فکر نمی‌کنم مشکل جدی در مورد صنایع استراتژیک داشته باشیم.

معظمی همچنین گفت : با تصمیماتی که دولت در مورد واردات کالا اتخاذ کرده و محدودیتی که برای واردات حدود ۱۴۰۰ قلم کالا گذاشته شده به طور قطع یقین کالاهایی که در داخل کشور ساخته می‌شوند امکان واردات ندارند. رئیس  هیئت عامل ایدرو  ایدرو تصریح کرد :  آنچه که در بازار در مورد کالاهای وارداتی که در داخل ساخته می‌شود دیده می‌شود مربوط به گذشته و ثبت سفارش‌های قبلی است.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت امروز با حضور و مشارکت بیش از ۵۶۰ شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و ۱۱ کشور خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.این  نمایشگاه بین‌المللی صنعت از ۲۱ تا ۲۴ مهرماه از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا