ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عزم ناجا برای اجرای دولت الکترونیکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی چارچوب‌های کلی همراهی ناجا با دولت الکترونیکی در راستای بهبود شاخص‌های شفافیت در کشور و نیز بهبود سطح خدمات حاکمیت به مردم خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود درباره پیوستن نیروی انتظامی به مجموعه دولت الکترونیکی نوشت: در صبحانه کاری امروز در جلسه با فرمانده محترم نیروی انتظامی، چارچوب‌های کلی همراهی ناجا با دولت الکترونیکی به بحث و بررسی گذاشته شد. عزم ناجا را در همراهی دولت برای اجرای دولت الکترونیکی بسیار قوی دیدم و یقین دارم با اجرایی شدن توافقات این جلسه، شاهد گامی بلند در اجرای دولت الکترونیکی و درنتیجه آن بهبود شاخص‌های شفافیت در کشور و نیز بهبود سطح خدمات حاکمیت به مردم خواهیم بود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره در استفاده از فناوری اطلاعات برای خدمت‌رسانی به مردم پیشگام بوده است. حضور این نهاد در مرکز ملی تبادل اطلاعات را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم نتیجه مجموعه این اقدامات باعث افزایش سطح رضایت عمومی مردم از خدمات حاکمیت به شهروندان باشد.

همچنین بخوانید

پیش از این جهرمی درباره حضور نیروی انتظامی و پیوستن این دستگاه به دولت الکترونیکی اظهار کرده بود: در حوزه دولت الکترونیکی دستگاه‌های مختلفی وجود دارد، فقط دولت نیست و کل حاکمیت را دربرمی‌گیرد. بیش‌ترین دستگاهی که باید به استعلامات پاسخ دهد، قوه قضاییه است که ۲۷ درصد کل استعلامات مربوط به آن است. نیروی انتظامی هم ۱۸ درصد کل استعلامات را باید پاسخ دهد. اما دستگاه قضا می‌گوید که مستقل است و به‌همین دلیل نمی‌تواند به دولت الکترونیکی بپیوندد و نیروی انتظامی نیز استدلال دارد چون زیرمجموعه دولت نیست، پس نیازی به اتصال به دولت الکترونیکی نیست.

اما به نظر می‌رسد با بررسی چارچوب‌های کلی همراهی ناجا با دولت الکترونیکی، این دستگاه هم قصد همراهی دولت برای اجرای دولت الکترونیکی را دارد و بدین‌ترتیب با حضور خدمات نیروی انتظامی در دولت الکترونیکی، همان‌طور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اشاره کرده، شاهد بهبود شاخص‌های شفافیت در کشور و نیز بهبود سطح خدمات حاکمیت به مردم خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا