بانک و بیمهطلا و ارز

رکود اقتصاد در پی نوسانات آسانسوری نرخ ارز/ فعالان اقتصادی بلاتکلیف هستند

‌یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به نوسانات آسانسوری نرخ ارز گفت: نرخ ارز چه افزایش یابد چه کاهش، به نوعی عدم ثبات و ناتوانی در تصمیم‌گیری و همچنین رکود اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

اقتصادآنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ سید حسین سلیمی در گفت‌‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره اثار نوسانات نرخ ارز اظهار کرد: زمانی که مردم و فعالان اقتصادی نمی‌دانند نرخ ارز با چه منطق و رویه‌ای حرکت می‌کند نمی‌توانند هیچ فعالیت انجام دهند و به نوعی اقتصاد کشور با این بالا و پایین شدن آسانسوری نرخ ارز دچار رکود خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای خرید مواد اولیه زمانی که نرخ بین ۱۵ تا ۲۰هزار تومان باشد با زمانی که به ۱۰هزار تومان برسد فرق دارد؛ این نوسانات نرخ عدم اعتماد و تعلل در تصمیم‌گیری را به همراه دارد و اگر به همین رویه پیش برود خرید مواد اولیه و در نتیجه تولید برای ماه‌ها به تاخیر می‌افتد.

سلیمی عدم ثبات در رویه و صدور بخشنامه‌های پی در پی و لغو یکی پس از دیگری را عامل اصلی نوسانات نرخ ارز دانست و افزود: بلاتکلیفی در کل اقتصاد، تعلل در خرید و فروش، عقب ماندگی صنعت و در نتیجه عدم اعتماد و رکود در کشور از آثار مخرب بی‌ثباتی دولت در تصمیم‌‌گیری‌هایش است.

چه چیز مانع روند نزولی نرخ ارز شد؟

این عضو اتاق بازرگانی عدم عرضه کافی ارز توسط پتروشیمی‌ها را عامل متوقف شدن روند نزولی نرخ دلار دانست و گفت: افزایش تقاضا در برابر کاهش عرضه ارز، بازار را از حرکت نزولی بازداشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا