خودروصنعت، معدن، تجارت

داخلی سازی قطعه ECU خودرو در کشور با حمایت سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت گفت: با استفاده از توان نخبگان کشور و دانش علمی موجود توانسته ایم قطعهECU  خودرو را که یکی از قطعات های تک خودرو می باشد داخلی سازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت با حضور دکتر معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو)، مهندس جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران صنعتی کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: دولت با حساسیت بحث نوسازی نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور را دنبال می کند و در جلسات متعددی که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در این خصوص برگزار شد، این موضوع عملیاتی شده و در حال انجام است.

وی افزود: گروه سایپا نیز در نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری کشور حضوری پررنگ دارد و خوشبختانه تا پایان این ماه ۸ هزار دستگاه خودرو تجاری سنگین از محصولات این گروه آماده ورود به ناوگان تجاری کشور است.

جهرودی تاکید کرد: نوسازی ناوگان تجاری کشور در حوزه تولید انجام شده و در صورتی که بانک ها بتوانند با ایجاد تسهیلات در این حوزه ورود کنند به زودی این ۸ هزار دستگاه وارد ناوگان تجاری کشور خواهد شد.

وی در خصوص تحریم های ایجاد شده و خروج ولوو از کشور گفت: در دنیا و در حوزه صنعت خودروسازی اتفاقی در حال انجام و قطب های دیگری در حال شکل گیری است که محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت تجاری و مناسب عرضه می کنند و گروه سایپا در حال شناسایی و مذاکره با این قطب های جدید خودروسازی است و بر این اساس با وجود خروج شرکای خارجی از کشور به زودی با شرکت های جدید و مدرن همکاری ها‌ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت گذاری محصولات تصریح کرد: قیمت گذاری خودروهای داخلی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تا این لحظه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نپذیرفته و اگر سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان استراتژی جدیدی در خصوص قیمت گذاری خودروهای داخلی مطرح کند موظف به اجرا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت محصولات رمز بقا خودروسازان داخلی است گفت: بحث تحریم های ظالمانه آمریکا باعث شده تعدادی از شرکای خودروسازان داخلی تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشند و بر همین اساس تمرکز گروه سایپا بر استفاده از نخبگان کشور در خصوص داخلی سازی قطعات و افزایش کیفی سازی است.

جهرودی گفت: در طرح فراخوانی که گروه سایپا برای جذب نخبگان صنعتی و دانشگاهی اعلام کرده خوشبختانه حضور بسیار خوبی از افرادی که همواره در طول ۴۰ سال انقلاب همراهی داشته اند به چشم می خورد و در این موضوع توانسته ایم قطعه ECU خودرو که یکی از پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین قطعات خودرو است را داخلی سازی کنیم و به خودکفایی برسانیم و در آینده ای نزدیک این موضوع را به صورت عملی بر روی خودروهای گروه سایپا اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: داخلی سازی قطعات مختلف و های تکنولوژی در کشور نشان می دهد که تحریم ها شاید بتواند در روند حرکتی کشور تاثیر گذار باشد ولی نمی تواند ملت ایران را متوقف کند و این پیام گروه خودروسازی سایپا به تمام دشمنان کشور است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص صنعت قالب سازی و توسعه کسب و کار در این حوزه گفت: گروه سایپا حجم فعالیت بالایی در صنعت قالب سازی دارد و خوشبختانه توانمندی گروه سایپا در این حوزه به حدی رسیده که قالب های مختلف را می تواند تولید کند.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های گروه سایپا، در خصوص توسعه داخلی سازی قالب ها است و تلاش می کنیم طرح های آینده به هیچ عنوان به خارج وابستگی نداشته باشد. برهمین اساس مذاکراتی با شرکت های تولید کننده انجام داده ایم و حمایت مالی از سوی سایپا انجام خواهد شد تا در آینده ای نه چندان دور به صورت کامل در این زمینه از توان داخل کشور استفاده کنیم.

جهرودی در خصوص شایعات اخیر گفت: موضوعات مطرح شده در خصوص جابجایی مدیرعامل گروه سایپا شایعه است و بنده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هستم و تازمانی که در این پست خدمتگزار مردم باشم از گروه سایپا برای ماندن خودم هیچ گونه هزینه ای نخواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که افرادی برای مطامع خود از این مسند هزینه کنند.

داخلی سازی قطعه ECU خودرو در کشور با حمایت سایپا

منبع
سایپانیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا