امور زیربناییراه و ساختمان

خواب آلودگی راننده عامل وقوع واژگونی اتوبوس شیراز

براساس گزارش اولیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عامل وقوع سانحه اتوبوس در محور شیراز بی احتیاطی راننده ناشی از خواب آلودگی بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ با نهایت تأسف و تأثر حادثه واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۳۵ محور سعادت شهر – شیراز ۵:۳۸ بامداد امروز، منجر به جان باختن ۵ نفر و مجروح شدن ۱۶ نفر از مسافران (عمدتا سطحی تا شدید)شد و موجب تألم  هم‌وطنان عزیز شده است.

مهران قربانی نماینده تام‌الاختیار این سازمان در ایمنی راه و حمل‌ونقل در خصوص علت وقوع این حادثه گقت :  بر اساس گزارش اولیه کارشناسی از این سانحه، بی‌احتیاطی راننده اتوبوس و عدم توجه به جلو ناشی از یکی از دو عامل محتمل خواب‌آلودگی  مستولی شده به راننده یا حواس پرتی لحظه ای راننده ، اتوبوس از مسیر اصلی خارج و ضمن عبور از حاشیه سمت چپ جاده و عبور از رفوژ عریض میانه وسط راه به سمت چپ لاین مقابل، منحرف و در منتهی الیه پارکینگ باند مقابل بزرگراه شانه آسفالته به پهلو راست (سمت شاگرد) واژگون می‌ شود.

گفتنی است بررسی دقیق تر سانحه با حضور مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط در دست انجام بوده و با نهایی شدن نتایج، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا