بورسبورس اوراق

بورس، محلی برای کنترل التهاب های اقتصادی

دادستان تهران در نشست با مسئولان بورس بر ضرورت تقویت فرهنگ سازی و آموزش برای ورود مردم به بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی صبح امروز دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با دادستان عمومی و انقلاب تهران دیدار و گفتگو کردند و در این دیدار بر لزوم فرهنگ سازی، آموزش و تقویت نقش نظارتی بورس از طریق ارتباط سامانه های بورس با نهادهای نظارتی تاکید شد.

دراین دیدار عباس جعفری دولت آبادی با تاکید بر اینکه بورس یک بازار مالی است و میتواند التهاب را در برخی از بازارها مهار کند، تصریح کرد: تقویت وظیفه نظارتی بورس و ارتباط بورس کالا با سامانه های نظارتی نهادهای دیگر ضروری است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران، بازار تضمین شده و با امنیت بالا در کشور کم است که بورس می تواند این خلا در اقتصاد را پر کند.

در این دیدار بازدارنده نبودن برخی مجازات‌ها و مقررات نکته دیگری بود که جعفری دولت آبادی به آن اشاره کرد و در این زمینه گفت: مسئولان بورس در این زمینه عنوان کردند که لوایح پیشنهادی داده اند و که مقرر شد این پیشنهادات ارسال و بررسی شود.

دادستان تهران با تاکید بر ترویج و آموزش فرهنگ مراجعه به بورس است، خاطرنشان کرد: مردم اطلاعات کمی از بورس دارند، چون یک بازار کاملا تخصصی و همراه با سود و زیان است و باید سازمان بورس با ایجاد سامانه‌ها و سیستم‌های آموزشی اقداماتی انجام دهد تا جامعه احساس کند، بورس یک بازار مالی مهم و تضمین شده است.

وی اظهار داشت: دلالان در بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو نقش فرادستگاهی و سودجویی پیدا کرده اند که باید با نظارت های دقیق مانع اینگونه اقدامات شد.

دادستان تهران تاکید کرد: باید با تقویت فرهنگ‌سازی در حوزه بورس و مزایای آن، مردم به جای ترغیب و تزریق نقدینگی به بازارهای غیر رسمی، ورود به بورس را ترجیح دهند که در این زمینه حضور مسوولان و کارشناسان بورس در سازمان ها و دانشگاه ها برای آموزش لازم است.

دادستان تهران در پایان گفت: حسب اعلام مسئولان سازمان بورس، ۷۵ پرونده در دادسرا و دادگاه وجود دارد که اگر دادستان احراز کرد که جرمی رخ دهد، می‌تواند ورود کند و در شورای عالی بورس نیز دادستان کل کشور عضویت دارد و مواردی را می‌تواند به دادستان‌های سراسر کشور ارجاع دهد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا