بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

یک باجه از یک شعبه هر بانک میز خدمت روشندلان می‌شود

بانک مرکزی به مناسبت روز نابینایان با دعوت از «انجمن نابینایان ایران» و «نمایندگان بانک‌های تجاری» ضمن در جریان قرار گرفتن از اقدامات بانک‌ها، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های نمایندگان روشندل را به‌منظور ارائه بهتر خدمات توسط شبکه بانکی جویا شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در این جلسه اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از نمایندگان فناوری اطلاعات بانک‌ها خواست در ارائه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را به‌عنوان وظیفه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی تلقی کنند.

بانک مرکزی در راستای ارائه خدمات بهتر به روشندلان اقداماتی نظیر تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناس‌ها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرم‌افزار متن خوان را انجام داده و شبکه بانکی را نیز ملزم به توسعه ارائه خدمات دسترس‌پذیر برای شهروندان نابینا کرده است.

در این هم‌اندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانک‌ها با قشر روشندلان توجه به کمیت خدمات و کیفیت آن‌ها را توأمان خواستار شد و پیشنهاد کرد به‌منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک» را با عنوان باجه ارائه خدمت به روشندلان قرار دهند.

همچنین نمایندگان بانک‌ها ضمن ارائه گزارش عملکرد درزمینه ارائه خدمات به روشندلان خواستار انجام تحقیقات و برنامه‌ریزی در خصوص امکان‌سنجی، ترکیب نابینایان، گستره ارائه خدمات و نیازسنجی به‌منظور ارائه بهتر خدمات به روشندلان شدند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا