امور زیربناییراه و ساختمان

اتمام پروژه بزرگراه ایلام- مهران به اربعین ۹۸ هم نمی‌رسد

مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه عملیات راهسازی برای اتمام پروژه بزرگراه ایلام-مهران ادامه دارد گفت: تکمیل این پروژه به اربعین ۹۸ هم نمی‌رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رضا اکبری در نشست خبری کمیته حمل و نقل،سوخت ستاد اربعین با بیان اینکه مجموعه اقداماتی برای افزایش خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی انجام شده است، گفت: می‌دانیم که شرایط جاده‌های منتهی به مرزهای راه با ایده‌آل فاصله دارد اما تمام تلاش ما برای رفع نقایص موجود بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سنوات گذشته بحث ساماندهی و ایمن‌سازی و رفع مشکلات جاده‌های منتهی به مرزهای راه به صورت یک پروژه مشخص تعریف نشده است، گفت: نتوانستیم بودجه مشخصی را برای جاده‌های استان ایلام، خوزستان و کرمانشاه تعریف کنیم که بتوانیم با اعتبارات مشخص نسبت به رفع مشکلات این مسیرها اقدام کنیم و سطح ایمنی را در این جاده‌ها افزایش دهیم.

اکبری با بیان اینکه مهم‌ترین مسیر تردد زائرین اربعین حسینی به کشور عراق ایلام به مهران به طول ۸۰ کیلومتر است ادامه داد: برنامه این است که این مسیر به بزرگراه تبدیل شود چرا که بخش زیادی از این جاده از مناطق کوهستانی عبور می‌کند البته در طول سال‌های گذشته ۴۰ کیلومتر از آن به صورت بزرگراه ساخته شده است و عملیات راهداری ۴۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بزرگراه ایلام- مهران به اربعین سال آینده هم نمی‌رسد. به ط ور قطع در ۴۰ کیلومتر باقی مانده مشکلات ترافیکی خواهیم داشت و باید پلیس برای یک طرفه کردن مسیر در طول تردد زائران اربعین در طول این ایام حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی و بهسازی مهران به دهلران چند سالی است که شروع شده است و اقداماتی در راستای اصلاح قوس‌ها، تعریض پل‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیز انجام شده است و در سنوات گذشته ۲۰ دستگاه پل تعریض و ایمن‌سازی شد.

اکبری ادامه داد: همچنین ۱۲ کیلومتر از مسیر دهلران – اندیمشک امسال چهار خطه می‌شود و عملیات راهسازی در مسیر اهواز- سوسنگرد- چذابه در حال انجام است و ۲۵ کیلومتر از این مسیر به صورت بزرگراهی آماده تردد قرار می‌گیرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا