ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فراخوان ۳میلیون خودرو، هیوندای و کیاموتورز را لای منگنه گذاشت!

مرکز ایمنی خودرو شرکت‌های کیاموتورز و هیوندای را برای اعلام فراخوان برخی از مدل‌های خود درپی گزارش مشتریان از حریق خودرو تحت فشار قرار داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت Press-Enterprise، مدت‌هاست فراخوان شرکت‌های خودروسازی بزرگ در گوشه و کنار جهان بعلت مشکلات و نقص‌های فنی بالا گرفته است و خودروسازان برتری نظیر جنرال موتورز، هیوندای موتورز و غیره برای برطرف کردن مشکلات مربوط به خودروهای خود فراخوان داده‌اند تا به بررسی و چک آن‌ها بپردازند.

متخصصان فعال در مرکز ایمنی خودرو در ایالات متحده آمریکا پس از آنکه گزارش و شکایات مشتریان و صاحبان برخی از مدل‌های خودروهای کیا و هیوندای مبنی بر آتش گرفتگی و حریق سیم‌کشی‌های داخلی خودرو را بررسی کردند، با انتشار بیانیه و گزارشی از نحوه عملکرد این خودروها، دو شرکت کره‌ای هیوندای موتورز و کیاموتورز را برای اعلام یک فراخوان عمومی تحت فشار قرار داده اند.

بر اساس گزارشی که این سازمان ارائه داده است، از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون بیش از ۲۲۰ شکایت مبنی بر مشکل حریق و و ۲۰۰ شکایت در خصوص ذوب شدن سیم‌کشی داخلی و انتشار بوی سوختگی در کابین خودرو به ثبت رسیده است که حالا موجب شده است این سازمان خواستار اعلام فراخوان شود.

پیش‌بینی می‌شود این دو خودروساز در آینده‌ای نزدیک مجبور شوند بالغ بر ۲.۹ میلیون دستگاه خودروی تولیدی خود را در ایالات متحده آمریکا فراخوان دهند و از صاحبان برخی از مدل‌های بخصوص بخواهند تا با مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های مجاز خود، به برطرف کردن مشکلات مذکور بپردازند.

این مشکلات که شامل خودروهای کیا سورنتو و اوپتیما (مدل سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی)، هیوندای سوناتا و سانتافه (مدل سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی) و کیا سول (مدل ۲۰۱۵ ) می شود، پیشتر نیز یک بار دیگر توسط این خودروسازان فراخوان داده شده بودند و حالا به نظر می‌رسد صاحبان این خودروها به شدت گرفتار شده و باید یک‌بار دیگر نیز خودروهای خود را به مراکز موردنظر ببرند تا نقص فنی و مشکلات احتمالی آن بررسی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا