امور زیربناییراه و ساختمان

اجازه گران شدن بلیت هواپیما را نمی‌دهیم/یک نشست و برخاست هواپیما در نجف ۱۵ هزار دلار تمام می‌شود

دبیر ستاد اربعین می‌گوید: قیمت‌های حداکثری برای همه مسیرهای زمینی و هوایی سفر به اربعین اعلام شده و کسی حق ندارد قیمت بیشتری از زائران دریافت کند.

همچنین بخوانید

شهریار حیدری (دبیر ستاد اربعین) در خصوص هزینه حمل‌ونقل زائران برای رسیدن به عراق به خبرنگار ایلنا گفت: قیمت‌های حداکثری برای همه مسیرها اعلام شده و کسی حق ندارد قیمت بیشتری را از زائران اربعین دریافت کند.

وی درباره هزینه بلیت هواپیما بیان کرد: براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری حداکثر قیمت بلیت هواپیما برای رفت و برگشت مسیر تهران به نجف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و مسیر مشهد به نجف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و باتوجه به توافق انجام شده هیچ‌کس حق ندارد با قیمتی بیشتر از این مقدار، بلیتی را به فروش برساند اما شرکت‌های هواپیمایی در اینکه با قیمت کمتری بلیت‌های خود را به فروش برسانند، مجاز هستند و این موضوع به پرواز و تعداد زائران بستگی دارد.

حیدری همچنین درباره نظارت روی قیمت‌های تعیین شده بیان کرد: نظارت روی قیمت‌ها به شکل جدی انجام می‌شود و بر همین اساس ما سه دستگاه نظارتی که شامل کمیته نظارت و ارزیابی، سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین سیستم قضایی سازمان بازرسی داریم که مامور به این کار هستند و به آنها تاکید شده تا به این موضوع ورود کنند. به این صورت این سازمان‌ها و به‌خصوص سازمان تعزیرات حکومتی با نظارت خود در چارچوب برگزاری دستگاه‌ها و قیمت‌هایی که مصوب شده، کاری می‌کنند تا قیمت‌ها همان که تعیین شده، باقی بماند.

دبیر ستاد اربعین در ادامه درباره افزایش یک میلیونی بلیت هواپیما نسبت به سال گذشته گفت: این موضوع درست بوده اما از آن طرف هزینه‌های هواپیمایی هم زیاد شده است. به عنوان مثال یک نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه نجف ۱۵ هزار دلار هزینه برمی‌دارد که این موضوع قطعا در افزایش قیمت بلیت تاثیرگذار بوده اما هزینه اتوبوس‌ها در خاک ایران همانند سال گذشته بوده و تغییری نکرده است.

وی در پایان درباره حمل و نقل زائران در خود عراق گفت: مسئول این قضیه سفیر کشورمان در عراق بوده و تا آنجا که بنده در جریانم برای این موضوع جلسات متعددی برگزار شده است. همچنین ما تاکید کردیم که کمترین هزینه‌ها برای حمل و نقل در داخل عراق برای زائران منظورشود ولی این موضوع بسته به نظر دولت عراق بوده و ما نمی‌توانیم روی این موضوع دخالت مستقیم داشته باشیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا