بانک و بیمهطلا و ارز

۲۱هزار دانشجو ارز ۴۲۰۰تومانی دریافت کردند

​مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال، به ۲۱ هزار نفر از دانشجویانی که در خارج از کشور با هزینه شخصی تحصیل می‌کردند، ارز دانشجویی با قیمت ۴۲۰۰ تومان پرداخت شد، گفت: برای سال آینده مشکلی در خصوص پرداخت ارز دانشجویی نخواهیم داشت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، مسعود شمس‌بخش ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ارز دانشجویی شامل دو دسته از دانشجویان می‌شود. ارز دانشجویی شامل دانشجویان آزادی می‌شود که در خارج از کشور در مقاطع تحصیلی مختلف با هزینه شخصی تحصیل می‌کنند.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: به این دسته از دانشجویان که ۲۱ هزار نفر بودند یک دوره شش ماهه ارز دانشجویی با قیمت ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شد.

شمس‌بخش ادامه داد: طی این مرحله به افرادی که ثبت نام کرده بودند و مدارک آنان نشان می‌داد که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل می‌کنند، ارز دانشجویی پرداخت شد اما از اکنون به بعد باید از ارز آزاد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان بورسیه وزارت علوم که در خارج از کشور هستند، نیز شهریه و مقرری آنان تا آخر سال جاری پرداخت شده و هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  بیان کرد: همچنین به دانشجویان دکتری داخل کشور که برای دوره‌های شش ماهه به خارج ازر کشور می‌رفتند نیز با آنکه جز تعهدات نیست که حتما باید اعزام شوند اما به عنوان عاملی که سبب افزایش ارتقاء سطح دکتری وزارت علوم بود، ارز دانشجویی پرداخت شد.

شمس‌بخش با بیان اینکه به این دانشجویان تا آخر شهریورماه امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده است، افزود: ازر دانشجویی از اول مهر پرداخت نشده چرا که بانک مرکزی این پول را در اختیار وزارت علوم قرار نداده است.

وی اظهار کرد: در حال رایزنی هستیم که بتوانیم معادل ریالی ارزی که در اختیار وزارت علوم قرار می‌دهند را از دولت بگیریم.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود هزار نفر از دانشجویان با این ارز اعزام شدند و سال گذشته این تعداد، ۱۵۰۰ نفر بوده‌اند.

شمس‌بخش یادآور شد: برای سال آینده مشکلی در خصوص ارز دانشجویی نخواهیم داشت چرا که در بودجه، معادل ریالی دلار لحاظ شده است و وزارت علوم مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا