ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حساسیت فیس‌بوک در انتشار اخبار سیاسی کذب بیشتر می‌شود

گفته می‌شود فیس‌بوک در مجموع ۸۰۰ حساب کاربری را تحت‌تاثیر انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین مسائل سیاسی حذف کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت thenextweb، ‌ از آنجا که مدتهاست شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک تصمیم گرفته‌اند از انتشار و ارسال اخبار دروغین و گزارش‌های کذب توسط منابع نامعتبر جلوگیری بعمل بیاورند،  حالا به تازگی گزارش های جدیدی منتشر شده که نشان می دهد بالغ بر ۸۰۰ حساب کاربری در فیس بوک تحت تاثیر مقابله با انتشار اخبار کذب و دروغین بسته و حذف شده است. از این میزان، از فعالیت ۵۵۹ صفحه شخصی و ۲۵۱ حساب کاربری عمومی بخاطر فعالیت‌های سیاسی و به اشتراک گذاری مسائل دروغین جلوگیری بعمل امده است.

در این گزارش‌هایی که به فیس‌بوک مخابره شده بود، ذکر شده است که این صفحات کاربری با ارسال یک لینک سعی داشتند دیگران را به کارهای موردنظر خود، بعنوان مثال رای دادن و شرکت در رای‌گیری‌های سیاسی در پلت‌فرم فیس‌بوک ترغیب و تشویق کنند.

در طول یک سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، گوگل و توییتر بارها و بارها به دلیل انتشار تبلیغات نژادپرستانه و ضد دین و همچنین اقدامات مداخله‌جویانه روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بازخواست قرار گرفته بودند و نمایندگان این غول‌های تکنولوژی توسط نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا استیضاح شده و موظف شده بودند که درباره مسائل مذکور، به آنها توضیح بدهند.

بنظر می‌رسد این روزها با توجه به نقش بسیار پررنگی که شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها در انتشار اخبار و همچنین شایعات ایفا می‌کنند، فشار مضاعفی از سوی جوامع بین‌المللی برروی غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود و اینطور که پیش می‌رود انتظار می‌رود قانون‌گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستند نیز قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در قبال آنها وضع کنند.

در این چند ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیس بوک پس از شناسایی اخبار نادرست و کذب، به شدت مورد انتقاد واقع شده‌اند البته در این حملات، فیس بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا