امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نامه به ۲ وزیر در اعتراض به ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور

قائم مقام اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور منجر به ضرر و زیان کارخانجاتی می‌شود که تعهدات خارجی دارند و برای بازاریابی و فروش محصولات خود هزینه‌ زیادی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه تعاونی های خوراک دام، طیور و آبزیان با ارسال نامه ای مشترک به حجتی وزیر جهاد کشاورزی ، شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نوشت: به استحضار می‌رساند پیرو بخشنامه اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور، اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان ایران نسبت به این موضوع نارضایتی خود را اعلام می‌دارد.

با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی قرار داریم و تمرکز دولت یازدهم نیز بر شعار صادرات محوری است، بنابراین خواهشمند است نسبت به این موضوع امعان نظر فرمایید تا دست کم کارخانجات صادرات محور، در قبال پرداخت عوارض، مجوز صادرات دریافت کنند.

همچنین بخوانید

مطلع هستید که ممنوعیت صادرات منجر به ضرر و زیان کارخانجاتی می‌شود که تعهداتی در خصوص تحویل خوراک به خارج از ایران دارند. این در حالی است که جهت بازاریابی و فروش محصولات خود هزینه‌های فراوانی را متحمل شده‌اند. لذا، خواهشمند است در زمینه رفع ممنوعیت صادرات خوراک در قبال پرداخت عوارض دستورات لازم را صادر فرمایید.

بنابراین گزارش، وزیر جهادکشاورزی چندی پیش صادرات خوراک دام و طیور را برای تنظیم بازار داخلی ممنوع کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا