بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پانزدهمین دوره از رویدادهای DMOND Pitches با موضوع فین‌تک برگزار شد

پانزدهمین دوره از رویدادهای DMOND Pitches با موضوع «فین‌تک» دیروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۷ در شتاب‌دهنده دیموند برگزار شد.

در این رویداد، استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران، منتورها و فعالان و علاقه‌مندان این حوزه شرکت کرده بودند و استارت‌آپ‌ها با هدف جلب نظر سرمایه‌گذاران، در پنج دقیقه فعالیت استارت‌آپ خود را توضیح دادند. به ترتیب استارت‌آپ‌های «آسان بورس»، «دنگی پال»، «همیان»، «صدتحلیل»، «آیبینو کارت» و «آن بیمه» فعالیت خود را در پنج دقیقه توضیح دادند.

نگاهی به استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده در این رویداد

آسان بورس: آسان بورس پلتفرمی برای طراحی استراتژی معاملاتی در بازارهای سرمایه است. این پلتفرم به معامله‌گران بازار سرمایه کمک می‌کند تا روش، راه‌حل، استراتژی و یا قوانین موردنظر خود را بدون یک خط کدنویسی و تنها با کشیدن و رها کردن تعدادی بلاک و متصل کردن آن‌ها به‌صورت ویژوال طراحی کنند. پس از طراحی استراتژی آن را با داده‌های گذشته تست و بهینه‌سازی کرده و در انتها با اتصال به کارگزاری به‌صورت خودکار در بازار معامله کنند.

دنگی پال: دنگی‌پال به‌عنوان یک استارت‌آپ فین‌تک، برای تسهیل روند پرداخت‌های گروهی و انتقال وجه فعالیت می‌کند. این تیم در همین راستا یک پیام‌رسان مالی جهت ارائه راه‌حل مناسب برای بهبود این روند تأسیس کرده‌اند.

همیان: همیان یک استارت‌آپ برای هوشمندسازی صندوق‌های وام خانوادگی و قرض‌الحسنه است. همیان به مدیر و اعضای صندوق کمک می‌کند تا با صرف زمان کم‌تر، صندوق خود را بهتر مدیریت کنند و کارهایی مثل پرداخت سهم، ثبت اطلاعات تراکنش‌ها و قرعه‌کشی را، با استفاده از تلفن همراهشان به‌آسانی انجام دهند.

صدتحلیل: سامانه صدتحلیل اقدام به ایجاد بستری برای معاملات اجتماعی (social trading) کرده است. عملکرد صدتحلیل به این‌گونه است که تحلیلگران حرفه‌ای بورس بعد از باز کردن حساب کاربری، روزانه سیگنال‌های خرید خود را با جزئیات (قیمت خرید، حد سود، حد ضرر و زمان مورد انتظار) به اشتراک می‌گذارند. از سمت دیگر سایر سرمایه‌گذاران می‌توانند سیگنال‌های خرید آن‌ها را مشاهده کرده و معامله‌ای مشابه آن‌ها انجام دهند. در این میان الگوریتم صدتحلیل با بررسی عملکرد تحلیلگران به آنان امتیاز داده و آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

آیبینو کارت: ایده این استارت‌آپ به دو بخش گردشگری و بانکی مربوط می‌شود. گردشگرانی که به ایران می‌آیند به این دلیل که نمی‌توانند از کارت‌های بانکی خود در کشور ما استفاده کنند، مجبور هستند تا پول نقد با خود حمل کنند. راه‌حلی که این استارت‌آپ برای گردشگران دارند این است که برای آن‌ها حساب بانکی باز می‌کند. گردشگر وارد سایت آیبینو کارت می‌شود و روزی را که وارد ایران می‌شود را مشخص می‌کند و مدارک موردنیاز را در سایت آپلود می‌کند و درنتیجه این استارت‌آپ برای آن‌ها حساب باز می‌کند و کارتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

آن بیمه: رویکرد و راه‌حل این استارت‌آپ یادگیری، آموزش و مشاوره است تا افراد بتوانند با آگاهی بیشتر بیمه موردنظر خود را خریداری کنند.

داوران پانزدهمین دوره از رویدادهای DMOND Pitches مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال، سعید احمدی‌پویا معاون کسب‌وکار شرکت به‌پرداخت ملت، مصطفی ثابتی مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار، پورشاسپ شاهین کار معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ایران ارقام و محمدبشیر صدیقی ونچر پارتنر سامان وی‌سی بودند که بعد از تمام شدن ارائه تیم‌ها، به آن‌ها امتیاز دادند و نفرات اول تا سوم این رویداد مشخص شدند. به ترتیب تیم‌های دنگی پال، صدتحلیل و همیان رتبه‌های اول، دوم و سوم را کسب کردند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا