صنعت، معدن، تجارت

برای عبور کامیون های باقی مانده در چذابه با عراق مذاکره کرده ایم

چذابه ـ فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: برای عبور کامیون های حامل بارهای تجاری باقی مانده در مرز چذابه با طرفرعراقی مذاکره کرده ایم تا آنها وارد عراق شوند.

همچنین بخوانید

سردار محسن فتحی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر مستقر در چذابه اظهار کرد: در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأمین امنیت، نظم و انضباط عبور زائران و ارائه خدمات در حوزه امنیتی و انتظامی تعریف شده را برای ایام اربعین برعهده داریم.

وی افزود: برای خدمات رسانی در این حوزه با طرح ریزی از ماه ها قبل نیروها مستقر و سعی شده تا با تجربه از اقدامات انجامی سال گذشته و رفع برخی کمبودها و مشکلات امسال بتوانند قوی تر، محکم تر و با ارائه خدمات شایسته تر به هموطنان کارها را انجام دهند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا تصریح کرد: امروز مسیر را بازدید و اقدامات قبل پایانه برای آماده سازی مواکب و لایه های کنترلی را بازدید و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام و تقریبا فرایند نهایی در حال تکمیل است.

سردار فتحی ادامه داد: تأکید کردیم که اشکالات موجود برطرف شود تا زائران راحت تر به پایانه مراجعه و تردد آنها تسهیل شود.

وی با تأکید بر عدم وجود مشکل در مرزها عنوان کرد: برای تردد کامیون ها با مسئولان و طرف عراقی رایزنی هایی صورت گرفته تا ظرفیت پذیرش بارهای تجاری افزایش پیدا کند و تخلیه بار کامیون های به انتظار نشسته در پایانه انجام شود.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا اضافه کرد: تا زمانی که تبادل کالا و پذیرش از طرف عراقی وجود دارد، باید تمام ظرفیت را به کار بگیریم تا مسیر عبور زائران باز شود.

سردار فتحی با اشاره به اینکه برای تخلیه بارها و ایجاد شرایط به منظور پذیرش بیشتر زائران به مدیران سفارش شده گفت: تأکید بر این است که زائران حتما با ویزا و گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند چون امکان صدور ویزا در نقطه صفر مرزی وجود ندارد و اگر کسی مدارک معتبر به همراه نداشته باشد به عقب برگشت داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه زائران باید ویزا و روادید را از دفاتر رسمی دریافت کنند، بیان کرد: هرچند به تمام این موارد رسیدگی و با افراد جاعل برخورد قضایی و انتظامی لازم می شود ولی زائران باید با دقت بیشتری ویزا را از مراکز معتبر تهیه کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا یادآور شد: مواردی داشتیم که ویزای افراد اعتبار لازم را نداشته و یا جعلی بوده است.

سردار فتحی خبر داد: از طرف عراقی هم درخواست کردیم که بانک اطلاعاتی ویزاهای صادر شده را در اختیار قرار دهد تا نظارت و کنترل ها بیشتر تقویت و زائران با سهولت بیشتری عبور کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا