ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اعلام تجربیات جهانی برای توسعه فناوری نانومتری/برپایی کنفرانس بین‌المللی میکروالکترونیک درسال۹۸

رییس انجمن میکروالکترونیک با بیان این‌که شرکت سامسونگ در سال گذشته ۶۱ میلیارد دلار در حوزه میکروالکترونیک فروش داشته است، گفت: اگر ما بخواهیم در این حوزه وارد شویم، باید اقدامات بزرگی را اجرایی کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر عطاردی امروز در اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکرو الکترونیک با اشاره به نشست فعالان حوزه میکروالکترونیک، افزود: در پایان این نشست بیانیه‌ای منتشر شد و در این بیانیه ضمن تاکید بر تلاش برای توسعه حوزه میکروالکترونیک بر ضرورت توسعه امنیت ملی تاکید شده است.

وی با اشاره به برخی گفته‌ها در زمینه‌ عدم برگزاری نشست‌های علمی میان متخصصان حوزه میکروالکترونیک، اظهار کرد: با برگزاری نشست فعالان این حوزه مقرر شده است تا فروم متخصصان حوزه میکروالکترونیک برگزار شود و به طور مرتب جلسات برای بررسی این حوزه برگزار شود.

همچنین بخوانید

رییس انجمن میکروالکترونیک دومین نشست فعالان عرصه میکروالکترونیک را ۲۸ آذرماه امسال ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن اولین کنفرانس بین‌المللی میکروالکترونیک در مقیاس بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این کنفرانس را ۴ تا ۶ دی‌ماه سال آینده نام برد که با حضور متخصصان ایرانی مقیم خارج برگزار خواهد رسید.

عطاردی با تاکید بر این‌که این حوزه برای بسیاری از مسئولان و مردم جامعه ناشناخته است، یادآور شد: این در حالی است که در سال گذشته در دنیا فروش محصولات میکروالکترونیک ۴۲۰ میلیارد دلار بوده که رشد ۲۲ درصدی را داشته است.

رییس انجمن میکروالکترونیک اضافه کرد: از این میزان فروش ۶۱ میلیارد دلار آن متعلق به شرکت سامسونگ بوده است، به این معنا که این شرکت در سال گذشته ۶۰۱ میلیارد تومان فروش داشته که معادل سه برابر فروش نفت و ۱۷ درصد جی دی پی کشور کره را شامل می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: میزان سرمایه‌ای که از سوی سامسونگ برای خرید تجهیزات و تحقیق و توسعه هزینه شده، ۸۳ درصد بودجه آن است و ما اگر بخواهیم در این حوزه وارد شویم باید اقدامات بزرگی نیز اجرایی کنیم.

عطاردی همچنین به تجربه رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس با هفت میلیون نفر جمعیت در سال قبل دو میلیارد دلار برای توسعه فناوری‌های ۴۵ نانومتر سرمایه‌گذاری کرده که این میزان در سه سال گذشته بالغ بر چهار میلیارد دلار برای توسعه فناوری‌های ۲۲ نانومتر بوده است.

این فعال حوزه میکروالکترونیک اضافه کرد: این کشور برای توسعه فناوری‌های مربوط به ۱۰ نانومتر نیز با مبلغ ۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا