صنعتصنعت، معدن، تجارت

دانش فنی آب شیرین کن به کشور منتقل می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی آب شیرین کن زمینه برای بومی‌سازی این دانش فنی و کمک برای تولید آن در داخل و صادرات در آینده فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، محمد شریعتمداری در مراسم امضای قرارداد انتقال دانش فنی و خرید ماشین آلات آب شیرین کن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ZSM چین ،افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کمبود آب که با آن مواجه هستیم باید بتوانیم انواع آب شور را به آب شرب تبدیل کنیم و آبهای صنعتی مطلوب برای استفاده در صنعت داشته باشیم.

وی گفت: برای تولید فیلترهای ممبران برای تصفیه آب از مدت‌ها پیش با دانشگاه صنعتی شریف کار تحقیقاتی را در کرج آغاز کردیم که پیشرفت خوبی داشته است و نوعی از فیلترها با دانش فنی مناسبی جهت تصفیه فاضلاب تولید شده است.

شریعتمداری گفت: دانش فنی فیلترهای ممبران در انحصار تعداد محدودی از کشورهاست که با تفاهم خوبی که امروز با شرکت چینی و همکاری شرکت داخلی غشا گستر دالاهو انجام شد این دانش فنی و ماشین آلات به کشور منتقل می شود تا سالانه ۵۰ هزار واحد از انواع ممبران های مورد نیاز کشور در این واحد تولید شود.

وی افزود: این واحد صنعتی در استان ایلام و در شهرک صنعتی در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع احداث می شود .

 

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا