امور زیربناییتعاون و اشتغال

جزئیات توزیع سبد کالایی/ بسته حمایتی یکشنبه نهایی می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سرپرستان خانوار با درآمد کمتر از ۳ میلیون، مشمول سبد کالا می شوند گفت: جمعیت تحت پوشش و مبلغ قابل شارژ در نشست یکشنبه دولت نهایی می شود.

همچنین بخوانید

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات بسته حمایتی برای اقشار مختلف جامعه گفت: طی دو ماه گذشته بحث‌های مختلفی در خصوص مکانیزم‌ حمایت از اقشار مختلف جامعه در قالب کالاکارت، سبد غذایی یا کوپن الکترونیک در سطح دولت انجام شد.

وی افزود: در نهایت جمع بندی به این صورت شد که حمایت اجتماعی به صورت سبد کالایی از اقلام مورد نیاز و اساسی جامعه باشد به این ترتیب که مبلغی در چند نوبت به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جمعیت تحت پوشش دریافت سبد کالا گفت: تلاش کردیم تا شناسایی جامعه برخوردار از این حمایت اجتماعی با بیشترین ضریب اطمینان باشد.

بندپی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده افراد دارای درآمد کمتر از ۳ میلیون در ماه مشمول این حمایت اجتماعی می شوند که تلاش کردیم این خانوارها را با ضریب اطمینان بالا شناسایی کنیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارشناسان و گروه‌های آماری در حال بررسی گروه‌های مختلف جامعه هستند تا نهایتا در روز یکشنبه عصر در نشست هیأت دولت افراد برخوردار، میزان مبلغ و دفعات شارژ اعتبار کارت‌های بانکی تا پایان سال، مشخص و نهایی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه منابع مورد نیاز برای این حمایت اجتماعی مشخص شده است، باید بر اساس تعداد نوبت شارژ کارت ها و تعداد جمعیت برخوردار به نسبت منابع اقدام شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مبلغی که در کارت  بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می شود، به صورت نقدی قابل برداشت نیست و صرفا برای تامین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

بندپی درباره معیارهای شناسایی خانوارهای برخوردار از سبد حمایتی گفت: طبق تصمیمات گرفته شده علاوه بر افراد تحت پوشش کمیته امام (ره)، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی، بیمه شدگان تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان و مستمری بگیران نیز مشمول این حمایت اجتماعی می شوند.

وی گفت: همچنین ممکن است اقشار نیازمندی وجود داشته باشند که پیش از این شناسایی نشدند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند که این گروه از جامعه نیز مشمول دریافت سبد کالا خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا