بانک و بیمهطلا و ارز

در واکنش به دستگیری دلالان ارز؛ اخلالگران ارز در خانه‌ها هستند نه در خیابان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید دارد اخلالگران ارز در خانه‌ها هستند و دستگیری دلالان خرد در خیابان تأثیر موقتی دارد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به دستگیری دلالان بازار ارز اظهار داشت: دلالان بازار خرده‌فروشان کنار خیابان نیستند آنها مزدوران افراد دیگرند، در واقع اخلالگران اصلی کسانی هستند که در خانه یا در دفاتر نشسته‌اند و خرده‌فروشان را برای خرید و فروش خود به کار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه دولت از یک سو دلالان را بگیرد و از سوی دیگر آنها آزاد شوند، جواب قاطعی نخواهیم گرفت و حتی می‌گویم تأثیر منفی بر بازار خواهد داشت چرا که وقتی معاون اول ریاست جمهوری داشتن بیش از ۱۰ هزار یورو را قاچاق محسوب می‌کند برخورد نکردن قاطع و یا مقطعی، ورود کردن به این مسائل نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه اوضاع را بدتر می‌کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از بانک مرکزی بیان داشت: زمانی که قوه قضائیه عنوان کرد چند نفر را در زمینه اخلال بازار ارزو سکه دستگیر کرده است، بانک مرکزی عنوان کرد که آنها از عوامل بانک مرکزی هستند.

همچنین بخوانید
بانک مرکزی در بازار ارز نیرو دارد

وی گفت: اینکه بانک مرکزی افرادی در بازار برای خرید و فروش داشته باشد قطعاً تأثیر منفی بر قطع دست دلالان بزرگ دارد.

موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت تأکید کرد: اگر عزم ملی برای مدیریت بازار ارز وجود داشته باشد هرگونه خرید و فروش ارز به جز سیستم بانکی و صرافی‌ها ممنوع خواهد شد و تأثیر مثبت آن را بر بازار می‌بینیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه مقطعی نیروی انتظامی افرادی را دستگیر کند و سپس آنها آزاد شوند، رفتارهای بی‌تأثیر خواهد بود.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا