امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

چهارمین جشنواره گیاهان دارویی برگزار می شود

مسئول کارگروه فناوری و کار آفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری از برگزاری چهارمین جشنواره گیاهان دارویی و طب ایرانی – سنتی در آبان ماه سال جاری در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی ابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جشنواره مزبور از ۲۱ تا ۲۴ آبان با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و محصولات فناورانه به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره از جشنواره در راستای تحقق بخشی به حمایت از تولید کالای داخلی، فرهنگ‌سازی درراه حمایت از سرمایه‌های مادی و معنوی داخلی و زیرساخت‌های بومی در راستای خوداتکایی، اشتغال‌زایی، بهره‌مندی حداکثری از توان داخلی در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی و همینطور برگزیده‌ای از هزاران محصول فناورانه برای ارائه بخشی از توانمندی فعالان این عرصه خواهد بود.

همچنین بخوانید

مسئول کارگروه فناوری و کار آفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: مخاطبان چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی بصورت عام «مردم» و بصورت خاص «شرکت های خصوصی، دولتی، دانش بنیان، پژوهشگران، صاحبان صنایع، کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند.»

وی در ادامه افزود: خوشبختانه طی چند ساله اخیر اتفاقات خوبی از جمله تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی کشور افتاده است.

ابراهیمی بیان داشت: جدا از این در برنامه جامع علمی کشور نیز گیاهان دارویی در اولویت های بند الف قرار گرفته است.

وی گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی از تمامی سازمان ها و نهادهای همکار در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و یکی از رسالت های مهم این ستاد برنامه عملیاتی کردن سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی است.

مسئول کارگروه فناوری و کار آفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری افزود: برنامه عملیاتی کردن سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است که برگزاری جشنواره های مختلف در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی به همین منظور در این ستاد مدنظر قرار گرفته است.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا