صنعتصنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی giz میان ایران و آلمان با حضور معاون وزیر صمت ایران و معاون وزیر اقتصاد آلمان

معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: تفاهم نامه همکاری های آموزشی giz میان ایران و آلمان با حضور معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صادق نجفی در خصوص اهداف سفر اخیر خود به آلمان تصریح کرد: هدف اصلی شرکت در گردهمایی بیستمین سال همکاری های GIZ در خصوص آموزش مدیران شرکتها برای همکاری با شرکتهای آلمانی بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از بیست سال پیش آغاز شده است، افزود: امسال بیستمین سال آن است و ۱۹ کشور تاکنون در این پروژه با آلمان مشارکت دارند.

نجفی گفت: تاکنون در ۵ نوبت بیش از ۱۱۰ نفر از مدیران شرکتهای صنایع کوچک و متوسط ایرانی در این پروژه شرکت داشتند که قریب به ۱۰ میلیون یورو قرارداد منعقد شده و بیش از یکصد مراوده کاری متفاوت در جریان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه تصریح کرد: وزیر اقتصاد آلمان و معاونان وی و مدیرعامل GIZ و دیگر دستگاههای آلمانی و ۱۹ کشور دیگر همکار در پروژه در این گردهمایی حضور داشتند.

نجفی به نشست خود با انجمن ماشین سازان آلمانی(VDMA) اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با این انجمن نیز آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی با یادآوری اینکه از سال ۱۳۹۵ با آلمان در پروژه GIZ مشارکت داشتیم، گفت: پیش نویس تفاهم نامه دو سال پیش داده شد و مذاکرات انجام پذیرفت و خوشبختانه به امضا رسید ، معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان از طرف کشور آلمان این تفاهم نامه را امضا کرد و این همکاری ها تا سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

گفتنی است که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی آلمان VDMAنیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مقرر شد ؛همکاری های مشترک در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شهرهای تهران تبریز اصفهان مشهد انجام شود.

در ادامه برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و بازدید شرکت های آلمانی از واحد های تولیدی صنعتی ایران و متقابل و اعزام هیات های تجاری صنعتی بین دو کشور انجام شد.

گفتنی است (VDMA) با بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ عضو و ۳۶ حوزه تخصصی فعال بزرگترین اتحادیه صنعتی آلمان محسوب می شود.

منبع
شاتا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا