امور زیربناییراه و ساختمان

تامین مالی ۶ هزار میلیارد تومانی، اجرای پروژه بازافرینی شهری

صبح امروز با حضور معاون اقتصادی رئیس جموری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه وشهرسازی و رئیس صندوق توسعه ملی تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار به امضا رسید که یکی از مفاد این تفاهمنامه تجهیز منابع مالی ۶ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، صبح امروز تفاهمنامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار بین سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید که طبق این تفاهم‌نامه نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور شروع می‌شود.

با اجرای این پروژه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که ۱۲۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۸۰ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم برای مردم به وجود می‌آید.

یکی از مفاد این تفاهم‌نامه تجهیز منابع مالی ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری است که ۳هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان توسط دولت و ۲هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان توسط نظام بانکی تامین مالی می‌شود. البته آورده‌های بخش خصوصی و نهادهای عمومی هم در این پروژه اضافه خواهد شد.

میزان ارائه تسهیلات برای هر واحد مسکونی در پروژه بازآفرینی شهری در کلانشهرها ۵۰ میلیارد تومان و در سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان و درسایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است. عدالت در توزیع واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور در این طرح بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش شده عدالت در توزیع واحدهای مسکونی رعایت شود.

بنابراین ۱۰ درصد این واحدها در استان تهران نوسازی می‌شود و استان تهران بیشترین سهم در اشتغالزایی در این پروژه را دارد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا