بورسبورس اوراق

سران کشورهای آسیایی و اروپا بر حمایت از برجام تاکید کردند

سران کشورهای آسیایی و اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه پاریس با حمایت از توافق هسته ای ایران (برجام) و اعلام مفید بودن این پیمان برای امنیت جهانی، بر پایبندی به این توافقنامه بین المللی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  به نقل از اسوشیتدپرس کشورهای آسیایی و اعضای اتحادیه اروپا با تاکید بر حمایت از برجام که برنامه های هسته ای تهران را محدود می کند، آن را پیمان مفید و موثری دانستند که توانایی دستیابی به اهدافش را دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه (۱۰اردیبهشت) با طرح ادعاهای بی پایه، خروج واشنگتن را از این توافق که به تائید شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز رسیده بود و از سرگیری تحریم های یکجانبه علیه ایران اعلام کرد.
همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در دوازدهمین نشست دوسالانه آسیا و اروپا (آسم) گفت که موضع کشورهای آسیایی در این نشست درباره حفظ برجام با اروپا همسان است.
وی با اشاره به تلاش این نهاد برای استقرار سازوکار ویژه مالی ایران افزود: مطمئنم که اعضای اتحادیه اروپا در هفته های آینده با موفقیت به این تلاش ادامه خواهند داد.
در اجلاس گروه آسیا – اروپا (آسم) که سال ۱۹۹۶ تاسیس شده ۲۸ عضو اتحادیه اروپا، ۱۲ عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب شرق آسیا آسه آن و نیز سه گروه منطقه ای و برخی دیگر کشورها از جمله مغولستان، پاکستان، استرالیا، نیوزیلند، هند، بنگلادش، قزاقستان، روسیه، نروژ، سوئیس و کرواسی حضور دارند. کشورهای عضو این گروه بیش از۶۰ درصد از جمعیت و نزدیک به ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.

 

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا