بین الملل

افت شاخص اس‌اندپی با نگرانی از افزایش نرخ بهره

شاخص اس‌اندپی۵۰۰ درحالی افت کرد که تاثیر اعلام درآمد قدرتمند شرکت پراکتر اند گمبل، با تداوم نگرانی از افزایش نرخ بهره و تنش‌های تجاری خنثی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، شاخص اس‌اندپی۵۰۰ درحالی افت کرد که تاثیر اعلام درآمد قدرتمند شرکت پراکتر اند گمبل، با تداوم نگرانی از افزایش نرخ بهره و تنش‌های مربوط به سیاست‌گذاری‌ تجاری که رشد اقتصادی را کند می‌کند، خنثی شد.

سهام پراکتر اند گمبل، پس از این که این شرکت کالاهای مصرفی اعلام کرد فروش ربع اول فوق‌العاده‌ای داشته است، ۸.۸ درصد جهش کرد. جهش سهام این شرکت شاخص داوجونز را بالا برد و کمک کرد زیرشاخص کالاهای مصرفی اس‌اندپی ۲.۳ درصد جهش کند.

این درحالی بود که همچنان نگرانی‌ها در مورد تنش‌های تجاری جهانی و افزایش نرخ بهره، که این هفته بازارهای سهام آمریکا را تحت فشار قرار داده بود، تداوم داشت.

کوینسی کورسبی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت پرودنشال فایننشال، در نیویورک، می‌گوید: آن‌چه ما برای بازگرداندن سرمایه‌گذاران به بازار سهام نیاز داریم اعلام درآمدهای قدرتمند شرکت‌ها است.

طبق داده‌های ریفینیتیو، تا به این‌جا، ۶۹ درصد از شرکت‌های تحت شاخص اس‌اندپی، درآمدی بالاتر از آن‌چه تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند، را گزارش کرده‌اند.

میانگین صنعتی داو جونز ۶۴.۸۹ واحد یا ۰.۲۶ درصد رشد کرد و به ۲۵۴۴۴.۳۴ واحد رسید. اس‌اندپی ۰.۱ واحد یا ۰.۰۴ درصد افت کرد و در ۲۷۶۷.۷۸ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۳۶.۱۱ واحد یا ۰.۴۸ درصد افت کرد و به ۷۴۴۹.۰۳ واحد رسید.

این هفته اس‌اندپی ۰.۰۲ درصد رشد کرد، داوجونز ۰.۴ درصد افزایش یافت و نزدک ۰.۶ درصد افت کرد.

حجم معاملات انجام شده دیروز ۷.۵۹ میلیارد سهم بود که می‌توان آن را با میانگین ۲۰ روز معاملاتی اخیر که ۷.۸ میلیارد سهم است، مقایسه کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا