صنعتصنعت، معدن، تجارت

۹۸ صنعت نساجی ایران متعلق به بخش خصوصی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بیش از ۹۸ کارخانجات نساجی کشور متعلق به بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیمردان شیبانی در برنامه «چشم انداز» رادیو اقتصاد افزود: بخش خصوصی موتور محرک رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در هر کشوری است.

وی اظهارداشت: استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و همینطور توجه به بحث بهره وری و موارد مشابه دیگر از ویژگی های برجسته این بخش است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: نقش بخش خصوصی در پیشرفت و رشد اقتصادی کشور بسیار پررنگ است بنابراین ضرورت دارد از فعالان این بخش به معنای واقعی حمایت شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت صنعت نساجی در اقتصاد کشور افزود: این صنعت در ایران از قدمت طولانی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بخش های اشتغال زایی در جامعه محسوب می شود.

شیبانی تصریح کرد: صنعت نساجی جدا از بحث اشتغال در حوزه های مختلف همچون رشد اقتصادی، رفع بحران بیکاری، افزایش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی، ایجاد ارزش افزوده بالا و بسیاری موارد دیگر نقش آفرین است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: صنعت نساجی در ساختار اقتصادی کشور بسیار واجد اهمیت است بنابراین می طلبد دولتمردان تمام قدر از این صنعت حمایت کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: این صنعت به رغم برخورداری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی ها متاسفانه به شدت از برخی مشکلات و نارسایی ها رنج می برد.

وی ادامه داد: بخشنامه ها و دستور العمل های که تحت عنوان زیبایی حمایت تولید از سوی دولت صادر می شود نه تنها باری از دوش صاحبان کسب و کار برنمی دارد بلکه مشکلاتی بر مشکلات بخش تولید اضافه می کند.

شیبانی یادآورشد: برای شکوفایی و رونق بخش تولید ضمن حذف موانع از سر راه فعالان اقتصادی باید به شدت از تصمیمات خلق الساعه پرهیز شود.

برنامه «چشم انداز» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که هر هفته جمعه ها ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف بررسی اسناد بالادستی نظام در حوزه اقتصاد از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴، برنامه شش توسعه و سیاست های کلی نظام با رویکرد اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا