امور زیربناییراه و ساختمان

«اسلامی» گزینه جدید تصدی وزارت راه و شهرسازی + سوابق اجرایی

پس از استعفای «عباس آخوندی» هر چند هنوز رییس جمهوری با این درخواست وی موافقت نکرده اما گفته می‌شود، «محمد اسلامی» گزینه جدی برای تصدی در وزارت راه و شهرسازی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، صبح امروز وزیر راه و شهرسازی پس از ۴۸ روز از نگارش نامه استعفای خود، آن را به رییس جمهوری تقدیم کرد. هر چند که هنوز رییس جمهوری موافقت خود را با استعفای آخوندی اعلام نکرده اما زمزمه‌های ورود استاندارد مازندران به وزارت راه وشهرسازی شنیده می شود.

پیش از این گزینه های دیگری از جمله «علی اصغر مونسان»،‌«قاسم تقی زاده خامسی» و «علی اکبر حاج محمدی» برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مطرح بود. این بار در شرایطی آخوندی استعفای خود را اعلام کرده،  گفته می شود «محمد اسلامی» استاندار مازندران جایگزین آخوندی در وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

اسلامی ‌‌فرزند رجب متولد اول مهرماه ۱۳۳۵ از اصفهان است‌. وی دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال ۱۳۶۰ و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال ۱۳۸۳ است.

اسلامی بیگانه با حوزه های مختلف وزارت راه و شهرسازی نیست و سوابق  کار در بخش های متعدد را دارد که  معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ۱۳۷۴ ـ ۱۳۶۶،‌ مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران۱۳۸۲ ـ ۱۳۷۴،‌ قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا ۱۳۸۴ ـ ۱۳۸۳،‌رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ۱۳۸۶ ـ ۱۳۸۳،‌معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع ۱۳۹۶ ـ ۱۳۸۶،‌ معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران ۱۳۹۳ ،‌ عضویت در شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت ۳ سال،‌ عضویت در ستاد مرزهای کشور ـ وزارت کشور به مدت ۴ سال،‌عضویت در ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل،‌عضویت شورای عالی هواپیمایی کشور ،‌عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ،‌عضویت هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال ۱۳۸۵ ـ ۱۳۸۲،‌رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان از سال ۱۳۹۰ ـ ۱۳۹۱،‌رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران ۱۳۹۵ ـ ۱۳۹۱،‌عضو انجمن هوافضا ایران و عضویت در نظام مهندسی ساختمان بخشی از رزومه کاری اسلامی در سه دهه اخیر است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا