امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش تولید ۴۷۲ هزار تن کُلزا به ظرفیت کشور

یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی، با بیان این که در پایان برنامه سه ساله، ۴۷۲ هزارتن به ظرفیت تولید کلزای کشور افزوده می شود، اظهار داشت: ناوگان مکانیزاسیون مزارع کلزا تجهیز می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، سید صدراله پرهیزگار در حاشیه مراسم شکرگزاری برداشت برنج به روش مکانیزه گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف افزایش ضریب امنیت غذایی، نسبت به تهیه و اجرای دو طرح توسعه کشت و افزایش عملکرد دانه روغنی کلزا اقدام شده است.

یک مقام مسئول در حوزه کشاورزی تصریح کرد: با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی، روغن و کنجاله و حرکت در مسیر خودکفایی اقدام به تهیه و اجرای این طرح ها کردیم.

پرهیزگار با اعلام میزان سطح پیش بینی شده برای استان های گیلان و مازندران گفت: برنامه سال اول در استان های گیلان و مازندران کشت کلزا به میزان ۸ هزار هکتار در اراضی شالیزاری فاقد کشت دوم است.

وی ادامه داد:  طرح افزایش عملکرد در استان های اردبیل و همدان به ظرفیت هزار هکتار اجرا خواهد شد.

پرهیزگار مدیر این پروژه ملی اقتصاد مقاومتی توسعه و افزایش عملکرد کشت کلزا، ضمن ارائه این خبر گزارش داد: این طرح های افزایش سطح و برداشت کلزا که به طرح گذر از تحریم نیز معروف است ۳ ساله اجرا می شود.

وی یادآور شد: با زیر کشت بردن ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری فاقد استفاده در کشت دوم و اختصاص این ظرفیت به کشت کلزا، میزان ۴۷۲ هزار تن کلزا نیز به ظرفیت تولید کشور افزوده می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا