امور زیربناییراه و ساختمان

واکنش کدخدایی به نامه آخوندی به رئیس مجلس؛ وزیر راه، بیراهه نرود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اطلاع از وظایف و اختیارات مجمع تشخیص مصلحت، نیازمند نامه‌نگاری به رئیس مجلس نیست. کافی است با تماس با دبیرخانه مجمع، درخواست شود آیین‌نامه اصلاحی ارسال شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نسبت به نامه‌نگاری اخیر وزیر راه و شهرسازی با رئیس مجلس در خصوص وظایف و اختیارات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش نشان داده.

در این مطلب آمده است: «اطلاع از وظایف و اختیارات مجمع تشخیص مصلحت، نیازمند نامه‌نگاری به رئیس‌مجلس نیست. کافی است با تماس با دبیرخانه مجمع، درخواست شود آیین‌نامه اصلاحی ارسال شود. قطعا همه ابهامات بر طرف خواهد شد. از وزیر راه انتظار آن است که بیراهه نرود».

عباس آخوندی در نامه‌ای به رئیس مجلس، با اشاره به اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان در خصوص لوایح اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT گفته است: «نحوه بیان سخنگوی این شورا این‌گونه بود که گویا هیات نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام جانشین مقام رهبری است، اختیارات ایشان را دارا و اقتدار لازم برای توقف لوایح مصوب را با وجود نظر دولت و مجلس و پس از اعلام عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی از شورای نگهبان را دارد؛ در واقع با این اعلام، رکن جدیدی در ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران فراتر از قانون اساسی تعریف شده است که مسبوق به سابقه نیست.»

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا