بورسبورس اوراق

کاهش ۵.۳ درصدی قیمت وکیوم باتوم «شبریز» / سیمان تیپ یک اصفهان ۱۷.۵ درصد افزایش قیمت داشت

معامله «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز (شبریز)، امروز حدود ۳۱ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد افت ۵.۳۰ درصدی بود. گفتنی است، همچنان تقاضا برای این محصول افزایشی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شنبه (۲۸ مهر ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۱۱۸ میلیارد تومان داشتند که در ۱۵۵ قرارداد منعقد شدند که همگی در رینگ داخلی انجام شدند. در این میان، تالار فرآورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۶۶.۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز به میزان حدودی ۳۱ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و ۹۳ تومان و ۱۴۳ درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم ۱۰ هزار تن، توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۵ شهریور) ۵.۳۰ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شنبه ۲۸ مهر ماه میزبان دادوستد ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۹۶۴ تن انواع مواد پلیمری، یک هزار و ۶۰ تن مواد شیمیایی و پنج هزار و ۷۴۱ تن قیر نیز معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز به میزان حدودی ۳۱ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و ۹۳ تومان و ۱۴۳ درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم ۱۰ هزار تن، توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۵ شهریور) ۵.۳۰ درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین امروز «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز هم ۱۶.۴ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و ۲۹۴ تومان (۱۴۶.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم ۵۰۰۰ تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۴ مهر) ۹.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «آمونیاک مایع» پتروشیمی خراسان به ارزش حدود ۵۳ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۱۳۲۷ تومان در حجم ۴۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اردیبهشت ایرانیان» فروخته شد.

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله یک هزار تن سیمان تیپ یک بود.

گفتنی است، تنها محصول عرضه و معامله شده امروز این تالار به سیمان تیپ یک شرکت سیمان اصفهان تعلق داشت. این محصول امروز به قیمت پایه کیلویی ۱۵۴ تومان در حجم ۱۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود (۵ شهریور) ۱۷.۵ درصد افزایش قیمت داشت. معامله امروز سیمان اصفهان، حدود ۱۵۴ میلیون تومان بود.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز دادوستد هشت هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد. بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود ۱.۸۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۰۰۰ تن توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۲۶ تومان و ۲.۶ درصد بیشتر از قیمت پایه  بود.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» زنجان مرکزی هر کدام حدود ۱.۸۰ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول هرکدام با قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان در حجم ۲۰۰۰ هزار تن توسط کارگزاری «آگاه» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا