انرژی

پرونده خاشقجی قرارداد ۲ تریلیون دلاری با آرامکوی عربستان را معلق کرد

پایگاه "بیزنس اینسایدر" آمریکایی اعلام کرد، مساله خاشقجی منجر به تعلیق موقت معامله دو تریلیون دلاری با شرکت ملی نفت آرامکو عربستان شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از پایگاه “بیزنس اینسایدر” آمریکایی اعلام کرد، پس از اینکه جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی دوم اکتبر به دنبال ورودش به کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه ناپدید و حالا عربستان به قتلش اعتراف کرده است، دیوید شویمر، مدیرعامل بورس لندن کنفرانس “طرح سرمایه‌گذاری آینده” (داووس صحرا) در عربستان را تحریم کرد و در نتیجه آن معامله دو تریلیون دلاری با شرکت ملی نفت آرامکو عربستان به صورت موقت به حالت تعلیق درآمد.

مدیرعامل بورس لندن با هدف عرضه سهام (IPO) شرکت نفت آرامکو در معامله‌ای که ارزش آن دو تریلیون دلار است، با عربستان رابطه‌ای خوب برقرار می‌کند، علاوه بر آن وی سفرش هم به ریاض را پس از پرونده خاشقجی و گمانه‌زنی‌ها درباره قتلش لغو کرد.

همچنین بخوانید

علاوه بر نهادهای رسانه‌ای و اقتصادی سیاست‌مداران و شخصیت های غربی نیز این کنفرانس را تحریم کردند که قرار است به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان روز سه شنبه به مدت سه روز در ریاض برگزار شود.

اوایل ماه اکتبر بن سلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گفت، عربستان سهام شرکت ملی نفت آرامکو را حداکثر تا آغاز ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.

وی تاکید کرد، ارزش بازاری آرامکو به ویژه پس از اینکه این شرکت با شرکت صنایع شیمیایی “سابک” ادغام شد، دو تریلیون دلار یا بیشتر است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا