امور زیربناییراه و ساختمانصنعتصنعت، معدن، تجارت

جانشینان آخوندی و شریعتمداری را بشناسید

رئیس جمهور در حکمی محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی» و رضا رحمانی را به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرده است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسلامی متولد ۱۳۳۵ از اصفهان است‌. وی دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال ۱۳۶۰ و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال ۱۳۸۳ است.

اسلامی پیش از این معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ۱۳۷۴ ـ ۱۳۶۶،‌ مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران۱۳۸۲ ـ ۱۳۷۴،‌ قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا ۱۳۸۴ ـ ۱۳۸۳،‌رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی ۱۳۸۶ ـ ۱۳۸۳،‌معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع ۱۳۹۶ ـ ۱۳۸۶،‌ معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران ۱۳۹۳ ،‌ عضویت در شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت ۳ سال،‌ عضویت در ستاد مرزهای کشور ـ وزارت کشور به مدت ۴ سال،‌عضویت در ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل،‌عضویت شورای عالی هواپیمایی کشور ،‌عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ،‌عضویت هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال ۱۳۸۵ ـ ۱۳۸۲،‌رئیس هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان از سال ۱۳۹۰ ـ ۱۳۹۱،‌رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران ۱۳۹۵ ـ ۱۳۹۱،‌عضو انجمن هوافضا ایران و عضویت در نظام مهندسی ساختمان بخشی از رزومه کاری اسلامی در سه دهه اخیر است.

همچنین بخوانید

رضا رحمانی کیست؟

رضا رحمانی فردی است نام وی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از شریعتمداری مطرح است، وی اکنون قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید است. رضا رحمانی (زاده ۱۳۴۵ تبریز) پیشتر در ادوار هفتم، هشتمو نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تبریز در مجلس حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت. رحمانی پیش از نمایندگی در مجلس، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، همچنین مدیرکل بازرسی و مدیرکل اداری مالی استاندری آذربایجان شرقی را در کارنامه سیاسی و شغلی خود دارا بود.

وی در رشته مدیریت استراتژیک دکترا گرفته است.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا