بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تدوین سند اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بررسی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سند تدوین اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی از بررسی ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سند تدوین اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: این سند به نظام نامه و میثاق نامه ای برای همه تبدیل می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری های وزارت ارتباطات و دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه چندین سال است که برای ساخت ماهواره سنجشی به ما کمک می کند تا برای مدیریت بهتر صنعت کشاورزی از تصاویر آن برای پایش سطح زیر کشت کشاورزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به همکاری های دیگر درحوزه سوپرکامپیوتر و امنیت سایبری با دانشگاه امیرکبیر گفت: آخرین دستاوردها را مرور کردیم تا چشم انداز آینده و ظرفیت دانشگاه را برای ایران دیجیتال تشریح کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه اینترنت اشیاء قرار بر این شد در خواست هایی از سوی دیگر دانشگاه ها داشته باشیم و علاقمندیم نظام قطبی در تحول دیجیتال تثبیت شود تا همه دانشگاه های ما مسئولیت آن را بر عهده بگیرند.

آذری جهرمی درباره نقش مثبت دانشگاه امیرکبیر گفت: درحال حاضر ماموریت تدوین سند تحول دیجیتال یا سند ایران دیجیتال را به دانشگاه تهران سپردیم چون تهیه و تدوین این سند فقط به بحث فنی نیاز ندارد و مباحثی چون مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز باید بررسی شوند و دانشگاه تهران ظرفیت بررسی همه این رشته ها را دارد. براساس بُردارهای حرکتی تعبیه شده در سند، حرکت خود را پیش می بریم تا اثر افزایشی داشته باشد و موازی کاری در آن وجود نداشته باشند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا