بین الملل

دولت اوکراین قیمت گاز مصرفی مردم را ۲۵ درصد افزایش داد

اوکراینی‌ها از آغاز نوامبر (۱۰آبان) باید ۲۵ درصد بیشتر برای گاز خود بپردازند. این تصمیم‌گیری بخشی از توافق با صندوق بین‌المللی پول در راستای برنامه کمک مالی به اوکراین است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دولت کیِف اعلام کرد که از آغاز نوامبر(۱۰ آبان) اوکراینی‌ها باید ۲۵ درصد بیشتر برای گاز خود بپردازند. این تصمیم‌گیری به عنوان بخشی از توافق انجام شده با صندوق بین‌المللی پول در راستای برنامه کمک مالی به این کشور است.

نخست‌وزیر اوکراین، ولادیمیر گرویزمن گفت: از روز اول نوامبر قیمت‌های گاز ۲۳.۵ درصد افزایش می‌یابند و ۶۰ درصد گران نمی‌شوند. این چیزی است که ما با تلاش‌های قابل‌توجه در نتیجه مذاکرات به دست آورده‌ایم.

وی به این مساله اشاره کرد که دولت اوکراین در مذاکرات خود با صندوق بین‌المللی پول، بر روی حذف شرط این صندوق برای افزایش قیمت‌های گاز، به عنوان بخشی از همکاری خود، پافشاری کرده است.

برنامه ۴ ساله کمک مالی صندوق بین‌المللی پول به اوکراین، ۱۷.۵ میلیارد دلار را به این کشور تخصیص می‌دهد. از سال ۲۰۱۵ کیِف ۴ کمک مالی را دریافت کرده است. مقامات اوکراین انتظار داشتند که تاپایان ۲۰۱۷ پنجمین بسته کمک مالی خود را دریافت کنند، اما هنوز این پرداخت انجام نشده است.

صندوق بین‌المللی پول پرداخت این پول را مشروط به چند اقدام ریاضت اقتصادی کرده است که افزایش بهای گاز برای مصارف عمومی، اصلاحات گوناگون ضد فساد، و ملزوماتی در بودجه دولتی از جمله آنها هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا