انرژی

آغاز فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در فاز سوم نفت ستاره خلیج‌فارس

‌کوره بنزین سازی فاز سوم ستاره خلیج فارس عصر گذشته(۲۸ مهرماه) با حضور علیرضا صادق آبادی معاون وزیر نفت وارد مدار تولید شد.

‌به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ‌مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در فاز سوم با روشن شدن این واحد آغاز شده است.

محمدعلی دادور افزود: با تکمیل و نصب همه قطعات در مرحله سوم، تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به ۴۰ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون میزان تولید بنزین در این پالایشگاه ۳۰ میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد: این پالایشگاه ظرفیت توسعه دو فاز دیگر نیزدارد که در صورت راه اندازی آن می‌توان تا ۶۰۰ میلیون لیتر بشکه در روز بنزین تولید کرد.

دادور با اشاره به اینکه تعهد تولید بنزین پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس ۳۷ میلیون لیتر در روز بود، هدف از تولید این میزان بنزین در این پالایشگاه را قطع وابستگی کشور به واردات بنزین و جلوگیری از تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد: همه هزینه‌های مالی راه اندازی فاز سه از فروش محصولات این پالایشگاه تامین شد.

دادور با اشاره به اینکه با فعالیت این پالایشگاه، برداشت گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی نیز پایدار شده است، عنوان کرد: هر کوره بنزین سازی ظرفیت تولید ۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز دارد و اکنون عملیات شیرین سازی واحد ۷۱ نفتا در فاز سوم این پالایشگاه در حال اجرا است.

وی در پایان با بیان اینکه برای تکمیل این مرحله، سه هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت شبانه روزی داشتند، خاطرنشان کرد: کوره بنزین سازی فاز سوم در مدت زمان یک ماه راه اندازی شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا