امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گوشت های وارداتی شناسنامه دار هستند

رئیس سازمان دامپزشکی از واردات گوشت گوساله، گاو و گوسفند به صورت شناسنامه دار در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا رفیعی پور در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه نظارت بهداشتی و شرعی بر گوشت های وارداتی در مبدا صورت می گیرد، افزود: محصولات وارداتی مربوط به تنظیم بازار بلافاصله در مبادی ورودی به شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی تحویل داده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه تمامی این گوشت ها در مبدا شناسنامه دار می شود، اظهارداشت: اگر گوشت به صورت منجمد باشد پس از نمونه برداری و تائید صحت روانه بازار خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به واردات گوشت گاو و گوساله از برزیل ادامه داد: گوشت گوسفندی نیز از استرالیا و نیوزیلند به صورت شناسنامه دار وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت های وارداتی با نظارت در مراکز مجاز عرضه و مردم می توانند با آسودگی این محصولات را مصرف کنند، اظهارداشت: هم اکنون ۹۰ درصد از دام های ذبح شده در کشور به صورت گرم مورد مصرف قرار می گیرد.

رفیعی پور به رادیو اقتصاد یادآور شد: تمامی گوشت ها با شناسنامه وارد کشور می شوند و امکان دستکاری در شناسنامه این محموله ها وجود ندارد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا