صنعت، معدن، تجارت

برنج های وارداتی از گمرکات ترخیص می‌شود

گمرک ایران بلامانع بودن ترخیص برنج های وارداتی که قبض انبار صادر شده و ارز آنها تامین و پرداخت شده و یا تا پایان ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ اظهار گردیده را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از گمرک ایران، علی معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «بلامانع بودن ترخیص برنج های وارداتی قبض انبار صادر شده و ارز آنها تامین و پرداخت شده و یا تا پایان ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ اظهار گردیده» را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۱۷۲/۶۰۵۲۹۱ مورخ ۹۷/۵/۲۲ این مرکز به پیوست تصویر نامه شماره ۹۷/۵۰۱/۳۸۹۵ مورخ ۹۷/۷/۲۱ معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برنج هایی که قبل از تاریخ ۹۷/۶/۳۱ وارد کشور شده ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص ترخیص برنج های وارداتی که تا پایان ۹۷/۶/۳۱ اظهار گردیده و یا قبض انبار صادر شده و ارز آنها تامین و پرداخت شده است با رعایت کامل سایر مقررات اقدام لازم معمول نمایند.

این ابلاغ گمرک بنا به درخواست وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته است. 

علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر جهادکشاورزی در تاریخ ۲۱ مهرماه جاری در نامه ای به رئیس کل گمرک اعلام کرد : بنا به درخواست انجمن برنج ، ترخیص برنج های وارداتی که تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ قبض انبار صادر شده و ارز آنها تامین و پرداخت شده، بلامانع است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا