بانک و بیمهطلا و ارز

تثبیت نرخ ارز دلارهای خانگی را کم کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه ثابت نگه داشتن نرخ ارز انگیزه نگهداری آن در خانه را از مردم سلب می کند، گفت: نگهداری ارز در خانه به صورت اسکناس به صلاح نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، عبدالرضا مصری اظهار داشت: اگر بازار ارز به تعادل قیمتی نزدیک شود مردم نیز دیگر اقدام به نگهداری ارز در خانه نخواهند کرد. این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه با تثبیت بازار ارز مردم از سوددهی نگهداری آن ناامید شده و به این ترتیب نسبت به عرضه آن به بازار اقدام خواهند کرد، گفت: بازار اگر برای چند ماه ثبات نرخ ارز را  تجربه کند دیگر ارز خانگی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در شرایط فعلی با بهره گیری از راهکارهای مناسب می تواند به تعادل نرخ کمک کند. مصری با تاکید بر ضرورت ساماندهی ارزی با فرمول رهاسازی به ویژه عرضه و تقاضا، اظهار داشت: دخالت های دستوری در بازار ارز همیشه نتیجه عکس داده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس  با بیان اینکه تزریق یا جلوگیری از تزریق ارز به بازار از سوی دولت تنها راه ساماندهی بازار است. وی با تاکید بر اینکه قیمت های دستوری هیچ گاه پاسخ مناسبی به وضعیت بازار نیست، تصریح کرد: باید در بازار، معامله وجود داشته باشد تا بتوان به تبع آن قیمت را تعیین کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تعادل نرخ ارز در بازار و تحت تاثیر عرضه و تقاضا سریع تر به دست می آید، گفت: بانک مرکزی برای کاهش عدم تعادل باید با اقدامات خود تعادل را به نقطه مدنظر در حوزه بهینه سازی نزدیک کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا