امور زیربناییراه و ساختمان

کریدور شمال – جنوب از جنس تعاملات بین المللی

یک کارشناس امور حمل و نقل بین الملل وترانزیت گفت: کریدور شمال – جنوب از جنس تعاملات بین المللی و برای ایران و سایر کشورهای منطقه بسیار واجد اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عوض بهمن زاده در برنامه «چالش» رادیو اقتصاد افزود: تعاملات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهمتر سیاسی و امنیتی از الزامات این کریدور است.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه اگر تعاملی در حوزه ترانزیت بخواهند با یکدیگر داشته باشند تمامی حوزه های مزبور را این تعاملات باید در برگیرد.

همچنین بخوانید

این کارشناس امور حمل و نقل بین الملل وترانزیت گفت: جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین طراحان ایجاد کریدور شمال – جنوب و در عین حال اهداف استراتژیک بزرگی در منطقه برای منافع ملی نه تنها ایران بلکه برای اعضای دیگر کریدور طراحی کرده است.

بهمن زاده ضمن اشاره به اعضای اصلی کریدور نامبرده یعنی ایران، هند و روسیه اظهارداشت: مبدا و مقصد این کریدور هند و روسیه و ممالک پیرامونی این دو کشور است.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: مسیر اصلی عبور کریدور شمال – جنوب جمهوری اسلامی ایران است.

طراح کریدور ترانزیتی شمال – جنوب افزود: اهداف مورد پیش بینی در کریدور مزبور عبور کالاهای ترانزیتی این دو کشور از مسیر ریلی، جاده ای و ترکیبی (ریل – جاده، دریا – جاده، ریل- دریا و جاده) است.

وی ادامه داد: کریدور شمال-جنوب به عنوان یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی ایران نه تنها می‌تواند درآمد سرشاری را از محل ترانزیت نصیب کشور کند بلکه جایگاه سیاسی و امنیتی کشور را نیز ارتقا خواهد بخشید.

برنامه «چالش» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هرهفته ساعت ۱۵ به مدت ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی، الهام مصطفوی و حمیده سلطانی» با هدف تضارب آرا و نظرهای متفاوت و گاهی اوقات متضاد میان کارشناسان و مسئولان نهادها، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف با موضوعات مختلف کسب و کار، کشاورزی، صنعت، بازرگانی، اقتصادی و جامعه بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا