اقتصاد کلان

نیازمند اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی هستیم

جهانگیری:

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه به اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی نیاز داریم، گفت: می خواهیم شرایط تهدید را به فرصت تبدیل کرده و موانع را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در مراسم بیست و دومین سالروز ملی صادرات که در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور جمعی ازتولید کنندگان و صادرکنندگان برگزار شد، افزود: در شرایط خاص قرار گرفته ایم و نمی توانیم غیرصادقانه صحبت کرده و چیزی را کتمان کنیم.
وی ادامه داد: مسائلی وجود دارد که بین ملت ایران روشن است و پشت پرده نیست؛ در دولت یازدهم اولویت این بود که تمام قید و بندهای اقتصاد کشور را دور کنیم.
معاون اول رییس جمهوری گفت: سابقه کاری تیمی که برای این کار ماموریت داشت، نشان می دهد که آنها از نظر فکر و تجربه عملی با بخش خصوصی موافق هستند و ما بارها گفته ایم موتور حرکت اقتصاد ایران بخش خصوصی است و هر راه دیگری به بیراهه رفتن است.
جهانگیری یادآور شد: شرایط بین المللی، سیاسی، اجتماعی وفرهنگی بر روی اقتصاد کشور تاثیر گذار است ولی محیط پیرامونی تاثیر گذاری بیشتری دارد.
وی افزود: محیط پیرامونی در اختیار دولت است که باید با سیاستگذاری های خود فضای تعامل با جامعه بین المللی را برقرار کند تا شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای فعالیت بخش خصوص فراهم شود.
این خبر در حال تکمیل است

همچنین بخوانید
منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا