بانکبانک و بیمه

اجرایی کردن حاکمیت شرکتی در بانک‌ها


دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حاکمیت شرکتی از سوی وزارت اقتصاد برای بانک های دولتی، گفت: نظام بانکی باید مقدمات اجرایی کردن این دستورالعمل را در بانک ها فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)،علیرضا قیطاسی در حاشیه نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها به ایبِنا افزود: دستورالعمل حاکمیت شرکتی توسط بانک مرکزی برای بانک های خصوصی و موسسات اعتباری در سال گذشته ابلاغ شده و از اردیبهشت ماه سال جاری لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: از طرفی وزارت اقتصاد هم برای بانک های دولتی دستورالعمل حاکمیت شرکتی را در روزهای اخیر ابلاغ کرده که براین اساس نظام بانکی کشور باید مقدمات اجرایی کردن حاکمیت شرکتی را در بانک ها فراهم کند.
قیطاسی تصریح کرد: همچنین در دستورالعمل حاکمیت شرکتی بر استقلال واحد حسابرسی داخلی تاکید شده و این واحد بازوی هیات مدیره بانکها است.
دبیرکل شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی اظهار داشت: امید است با اجرایی کردن دستورالعمل حاکمیت شرکتی گام های خوبی در حوزه های حسابرسی داخلی، مدیریت ریسک و تطبیق و مبارزه با پولشویی برداشته شود.
نخستین همایش حسابرسی داخلی بانک ها به همت شورای هماهنگی بانک ها صبح امروز (دوشنبه) با حضور علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و محمود شایان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در هتل المپیک برگزار شد.هدف از برگزاری این اهمیت حسابرسی داخلی در نظام بانکی بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا