بانک و بیمهبیمه

سالانه ۸۰میلیارد تومان صرف کاغذ دفترچه‌های بیمه می‌شود

قائم مقام معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه ۸۰ میلیارد تومان برای تهیه کاغذ دفترچه های بیمه هزینه می شود که اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک منجر به صرفه جویی قابل توجهی در این زمینه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، داوود حاج قاسمعلی روز شنبه در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت که در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه عملکرد فعلی بیمه در ایران همچنان به روش سنتی و با استفاده از اسناد کاغذی انجام می شود طرح نسخه نویسی الکترونیک را در چند استان کشور آغاز کردیم.
وی افزود: این طرح در استان کرمان از مطب ها شروع شده و در تمامی مطب هایی که اعلام آمادگی کردند اکنون نسخه الکترونیک از سوی پزشک به داروخانه ها ارسال می شود و با استفاده از یک کد توسط بیمار قابل پیگیری است.
قائم مقام معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در اصفهان نیز این طرح از سه ماه گذشته در بخش بستری هفت بیمارستان اجرا شده که قرار است تا پایان آذرماه تمامی بیمارستان های این استان برای بیمه اسناد الکترونیک صادر کنند.
وی تصریح کرد: هم اینک ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۲۳ میلیون نفر را روستاییان کشور تشکیل می دهند.
حاج قاسمعلی با بیان اینکه ۶ میلیون نفر از افراد تحت پوشش این بیمه کارکنان دولت هستند، ادامه داد: عملکرد سازمان بیمه سلامت در طول سال ۱۵ هزار میلیارد تومان است که فقط ۱۰ درصد از آن از طریق دریافت حق بیمه تامین می شود و باقیمانده آن را دولت پرداخت می کند.
قائم مقام معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به طرح استحقاق سنجی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح جمعیت هشت میلیون نفری که بین بیمه های مختلف هم پوشانی دارند را به یک بیمه محدود می کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون استحقاق سنجی در بخش بستری ۶۰۰ بیمارستان کشور اجرا شده است.
در این نشست از فعالان برتر حوزه سلامت اعم از مدیران، پزشکان، داروسازان، خبرنگاران تجلیل و قدردانی شد.
سوم آبان ماه سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است که به این مناسبت ۲۸ مهرماه تا سوم آبان ماه هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا