خودروصنعت، معدن، تجارت

مشکلات ناشی از خود تحریمی بیش از تحریم‌ها است/ به تعهداتمان عمل خواهیم کرد

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا با بیان اینکه خود تحریمی‌، تعدد بخشنامه‌ها و بی‌برنامگی بیشتر از تحریم‌ها به صنعت خودرو آسیب زده است، تاکید کرد: مشتریان خودروسازی کارمانیا مشکلی در تامین قطعات و خدمات پس از فروش نخواهند داشت و به زودی تعهدات این شرکت عملیاتی خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پویا سالاری امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه فرایند سفارش گذاری و تولید به دلیل شرایط تحریمی و مسائل متعددی که در حمل و نقل بین المللی داریم، زمان بر شده است، اظهار کرد: خودروسازان و کلیه صنایعی که با واردات قطعات ارتباط دارند شرایط سختی را پشت سر می گذرانند.

او با اشاره به اینکه محموله های سی کی دی سواری S6 به تازگی وارد شده و F3 نیز طی سه ماه آینده به چرخه تولید باز خواهد گشت، تصریح کرد:در تحویل خودروی S7  به مشتریان تاخیر داریم اما تحویل خودروها در پاییز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل تاخیر در تحویل خودروها به مشتریان جریمه تاخیر پرداخت خواهیم کرد، تاکید کرد: مشکلاتی که در تامین قطعات وجود دارد که از عهده خودروساز خارج است.

به گفته سالاری خودروسازی کارمانیا تا به امروز موفق به دریافت یوان دولتی شده است و  همه ارز دریافتی را با نظارت هزینه می‌کند.

او با اشاره به اینکه وضعیت از امروز باید ارز را از بازار ثانویه تامین کنیم، گفت: روند تامین و تخصیص ارز گاهی زمان بر است اما با همه مشکلات موجود سعی می کنیم که چرخ صنعت را بچرخانیم و معتقدیم نباید در این شرایط دست روی دست بگذاریم.

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا به راه اندازی خط رنگ با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال حفظ اشتغال هستیم و در این راستا تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم و رسیدن به تولید ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را دنبال می‌کنیم.

 سالاری با اشاره به  افزایش داخلی سازی  در خودروی F3 تا ۶۰ درصد اضافه کرد: در خودروی S6 نیز  شیشه‌ها، اگزوز برخی قطعات دیگر داخلی سازی شده است اما به دنبال افزایش داخلی سازی با توجه به شرایط  موجود هستیم.  

سالاری به مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به موانع موجود در حال بررسی حمل و نقل ریلی هستیم که گران و زمان بر است.

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا با بیان اینکه کانال‌های انتقال پول همچنان برقرار است، تاکید کرد: همکاری ما با بی وای دی چین پیرو سیاست‌های دولت مرکزی چین ادامه دارد.

او در پایان  گفت: خود تحریمی، تعدد بخشنامه ها، تناقض در بخشنامه های صادره  و بی برنامگی بیش از تحریم‌ها به مشکلات ما دامن زده و حتی می توان گفت که مشکلات بیشتری را ایجاد کرده است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا