بانکبانک و بیمه

خدمات‌رسانی نظام بانکی به زائران اربعین

نظام بانکی کشور در آستانه اربعین حسینی (ع) و برای سومین سال متوالی، خدمت‌رسانی خود را به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مرزهای غربی کشور آغاز کرد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از همان سال نخست و با استقبال پرشور هموطنان از مراسم پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی وسیع بانک‌ها برای پوشش نیازهای بانکی زائران در دستورکار قرار گرفت و از ماه‌ها پیش از موعد راهپیمایی، برنامه‌ریزی‌های لازم آغاز شده است.

 تامین اسکناس مورد نیاز زائران و انجام خدمات بانکی این افراد رسالتی است که هرساله بانکها انجام آن را برعهده گرفته و تلاش می‌کنند با استقرار در مرزهای غربی کشور، حجم عمده ای از این نیازها را برطرف کنند تا زائران هنگام ورود به خاک عراق با مشکل رو به رو نشوند.

در این ایام، سقف برداشت نقدی از دستگاه های خودپرداز تا مبلغ ۵ میلیون ریال با پشتیبانی ۲۴ ساعته در مرزهای غربی کشور که تردد زائران اربعین در آنها انجام می شود، افزایش پیدا یافته است. برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور نیز در این مدت در مسیر تردد زوار پذیرای آن‌ها هستند. لازم به ذکر است اطلاعاتی که در این گزارش می‌خوانید براساس اطلاعات ارائه‌شده بانک‌ها به بانک مرکزی تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۷ است.

بانک سامان بانک نخست خدمت‌رسان

۴ خودرو حامل ۸ دستگاه خودپرداز سیار بانک سامان از روز شنبه ۲۱ مهر ماه و به‌‎عنوان نخستین بانک کشور، با استقرار در سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه، انواع خدمات بانکی را به‌صورت بیست‌وچهار ساعته به زائران ارایه کرده‌اند.

این خودپردازها انواع خدمات بانکی شامل پرداخت وجه نقد، انتقال‌وجه درون‌بانکی و بین‌بانکی با استفاده از کارت‌های شتابی، خرید شارژ مستقیم سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه، به تمام زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارایه می‌کنند. این خودروهای خودپرداز سیار بانک سامان تا ۱۱ آبان ماه در نقاط مرزی مستقر خواهند بود. 

فعالیت شبانه‌روزی بانک ملی در مرز

به گزارش سامان رسانه، فعالیت باجه‌های بانک ملی ایران به صورت شبانه‌روزی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه در طول مراسم پیاده‌روی اربعین صورت می‌گیرد. بر همین اساس، بیش از ۱۵ دستگاه انواع خودپرداز و کیوسک در نقاط مرزی برای ارائه سرویس‌های مختلف از قبیل برداشت، انتقال وجه، پرداخت عوارض خروج از کشور مستقر هستند. همچنین امکان پرداخت الکترونیکی هزینه ویزای سفر به عتبات عالیات در دفاتر پلیس + ۱۰ توسط بانک ملی ایران فراهم شده است.

برای دریافت کمک‌های مردمی، موکب‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) به پایانه فروش جهت دریافت الکترونیکی کمک‌های مردمی نیز توسط بانک ملی ایران صورت گرفته است. 

بانک پارسیان در دو سوی مرز

بانک پارسیان که دو شعبه در شهرهای بغداد و نجف دارد، در مدت راه‌پیمایی اربعین، سه باجه نیز در شهرهای نجف، کاظمین و کربلا ایجاد می‌کند.

همچنین ۴دستگاه خودرو با ۸ خودپرداز در موکب ستاد اجرایی فرمان امام توسط این بانک فعال است.

در مدت زمان پیاده‌روی اربعین شعب کشیک بانک پارسیان نیز در کرمانشاه، ایلام،اهواز، آبادان و خرمشهر فعال است. گفتنی است بانک پارسیان درحال مذاکره با بانک مرکزی عراق برای نصب خودپرداز پرداخت دیناری – ریالی در نجف و کربلا بوده که تا زمان تهیه این گزارش هنوز نهایی نشده است. 

بانک صادرات ایران مهیای پذیرایی از زائران اربعین

بانک صادرات ایران با تجهیز و آماده‌سازی شعب، باجه، کیوسک بانک و خودپردازهای سیار و همچنین برپایی موکب در استان‌های غربی کشور تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی بهتر و پذیرایی از زائران حسینی در ایام اربعین را فراهم کرده است. شعب و امکانات مختلف بانک صادرات ایران در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان برای پذیرایی آماده شده و در این راستا ۷ شعبه ویژه، ۲ باجه سیار، ۳ خودپرداز سیار در شهرهای این استان‌ها از جمله؛ مهران، اسلام آباد، قصر شیرین، کرند غرب، سرپل ذهاب، خرمشهر و شلمچه تجهیز شده و آماده ارائه خدمات ویژه به زائران کربلای معلی در ایام اربعین است.

همچنین این بانک بر اساس تجربه سال‌های گذشته، در مرز مهران و شلمچه اقدام به برپایی۲ موکب کرده و با عرضه خدمات رفاهی، از شیفتگان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پذیرایی خواهند کرد. 

موکب‌های بانک‌ایران‌زمین در مسیر زائران

بانک ایران‌زمین در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین، اقدامات مقتضی به منظور ایجاد شعب و باجه های سیار/ کشیک، در استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان را انجام داده‌است. برای پول‌رسانی و تامین نوع اسکناس های مورد نیاز هماهنگی های لازم با ناظران پولی بانک مرکزی در استان‌های ذی‌ربط توسط بانک ایران زمین صورت گرفته است. براساس این گزارش، درخصوص ایجاد مواکب و محل‌های خدمات‌رسانی به زائران، اقدامات لازم با کمیته زیرساخت‌های ستاد اربعین حسینی توسط این بانک صورت گرفته است. همچنین بانک ایران زمین برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین، هماهنگی های لازم با شرکتهای پرداخت طرف قرارداد با این بانک را نیز انجام داده است. 

بانک حکمت ایرانیان در ۴ نقطه
بانک حکمت ایرانیان در ۲ نقطه مرزی مهران و خسروی ۲ دستگاه خودپرداز نصب کرده و همچنین در شهر ایلام آمادگی کامل برای ارائه خدمت به زائران را دارد. این بانک در منطقه خوزستان در شهرهای مرزی خرمشهر و حمیدیه دارای شعبه و دستگاه خودپرداز است که برای خدمت‌رسانی ویژه به زائران تجهیز شده‌اندهمچنین در شهر کربلا بانک حکمت ایرانیان موکبی مستقر کرده است که روزانه از هزار زائر اربعین پذیرایی خواهد کرد که در این رابطه با سازمان عتبات و عالیات و ستاد اربعین استان لرستان هماهنگی لازم به عمل آمده است.

موسسه کوثر آب‌معدنی مورد نیاز زائران را تامین می‌کند

موسسه کوثر همچون ٣ سال گذشته، امسال نیز با برپایی موکب، تامین و توزیع آب معدنی در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران را جهت رفاه حال زائران حسینی برعهده گرفته است.

افزایش ساعت کار موسسه ملل

موسسه اعتباری ملل امسال یک خودروی سیار با دو کارشناس را به مناطق مرزی اعزام کرده است.

همچنین ساعت کاری سه شعبه سعدی ایلام خرمشهر و سعدی همدان تا ۱۸.۳۰عصر ادامه دارد.

تجهیز خودپردازهای بانک گردشگری

دو شعبه ایلام و اهواز بانک گردشگری به عنوان شعب کشیک تعیین شده‌اند که به مدت ۱۴ روز در طول برگزاری پیاده‌روی اربعین از ساعت ۸ تا ۱۹ به زائران حسینی خدمات بانکی ارائه می‌کنند. علاوه بر این، تمام خودپردازهای استان تجهیز شده اند.

استقرار خودپردازهای بانک سپه در نقاط مرزی

بانک سپه با استقرار ۳ دستگاه خودپرداز در نقاط مرزی و تجهیز ۱۰ شعبه در سه استان در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمت به هموطنان است.

فعالیت شعب غربی بانک آینده در روز اربعین

شعب بانک آینده در سه استان مرزی از ۵ آبان تا ۱۸ عصر فعالند. همچنین در روز اربعین شعب مذکور از ۷ صبح تا ۱۴.۳۰ آماده خدمت رسانی هستند.

آماده باش سایر بانکها برای خدمت رسانی

براساس اطلاعات ارائه شده به بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات با تجهیز شعب کشیک اهواز، کرمانشاه و ایلام، پست بانک با ارسال دو دستگاه خودپرداز سیار در مهران، بانک تجارت با استقرار چهار خودپرداز سیار در شلمچه و مهران و همچنین ایجاد موکب در کشور عراق، بانک اقتصادنوین با افزایش ساعت کاری شعب سه استان و تجهیز خودپردازها، بانک پاسارگاد با افزایش ساعت کاری شعب سه استان و تجهیز خودپردازها و بانک توسعه تعاون با ارسال یک دستگاه خودپرداز به نقطه مرزی مهران تلاش در ارائه خدمات مطلوب و آسایش زائران حسینی را دارند.

گفتنی است بنا به اعلام محمد طالبی دبیرکل بانک مرکزی، فعالیت باجه‌های سیار‏ و موقت جدید و افزایش سقف برداشت نقدی از دستگاه‌های خودپرداز تا مبلغ پنج میلیون ریال، از تاریخ ۱۸ مهر تا ۲۰ آبان اجرایی می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا